lördag 1 februari 2014

DET ÄR REDAN FEBRUARI.


Så var det dags för soffhäng idag med. Vi har fått värmegrader ute, så snön håller på att töa bort. Inte för att jag har nåt emot det. Men att gå ut i det här vädret föll mej absolut inte på läppen.
Vi hjälptes åt med allehanda hushållsysslor först. Sibbe var nere och handlade lite mat. Till lunch bjöd han på grillade kycklingrester från i går. Så kokade han ris och gjorde en currysås, som var jättegod. Som du ser så behöver jag inte svälta alls.

Den blev det soffan, där jag satt och stickade på det som ska bli en sjal så småningom. Det är det blåmelerade i bilden. När jag har kommit ner till tippen på den, så ska jag virka spets runtomkring. Det kan nog bli fint.
Jag har dessutom klippt till fleestyget, som ska bli foder i mormorsrutade filtarna. Men jag tar en sak i taget. Nu är det sjalen som gäller. Jag tänker sy på fodret för hand och kanske göra nåt käckt mitt på filtarna också. Det är gott om fantasi här.

Till middag blev det faktiskt fiskbullar med råstekt potatis kryddad med vitlök. Det var längesen vi hade det. Men gott var det. Det var meningen att vi skulle ha fläskytterfilé. Men den hade inte tinat än.

Är det någon som tror, att vi inte såg på Mellon idag? Jag trodde väl det. Klart att man får hålla sej à jour med vad som händer. Vi höll på Yohio, som sjöng "To the end" och Ellen, som sjöng "Songbird". Båda gick direkt till finalen. Kul att man gissade rätt. HD skriver så HÄR.




De här två bilderna lånade jag hos Aftonbladet.

Dagens Citat: 
Man ska akta sig för 
att ha för många järn i elden 
att den slocknar. 
Anonym.

♥♥♥


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥



10 kommentarer:

Veiken sa...

Jaha nu har alltså spektaklet Mellon börjat igen. En maratonserie. Grattis till full pott för er.
Svar: Vi tar aldrig thaimassage, det är för hårt. Det är oljemassage som gäller mjukt och skönt för hela kroppen!
Kramar

Anonym sa...

Åh, fiskbullar! Kommer ihåg hur illa jag tyckte om dom. Under kriget (WWII) fanns det inte mycket kött, så fiskbullar som kom på burk, var ofta middagsmat. Usch!!! Visste inte vad ingredienserna var, och ingen smak.

Ruth i Virginia

Siita sa...

God morgon. Tittade faktiskt i går med. Han gillade jag bäst, men inte henne. Den tatuerade killen var bättre. Kram

Ama de casa sa...

Finalisterna var helt ok enligt mig, men jag tycker att Elisa var mycket mer värd en andra chans än Svenning.

:-)

ansepanse sa...

vad långt du kommit på din fina sjal, du är duktig du :)
men melodifestivalen, den skippar både jag och Maja, J satt däruppe på andra våning och tittade men han har inte sagt något om den, så jag vet inte vad han tyckte :)
här töar snön också
kramar

Carina Sjölund sa...

Visst tittade vi på melodifestivalen, men jag tyckte Helena skulle gått direkt till finalen :)
Här har vi +2 grader idag,och nu hoppas jag snön sätter till sig riktigt, så det blir bra i skog å mark på promenaderna :)
Kramen♥

Skruttmärtha sa...

Hej!
I mitt huvud trängs en massa ideér. Har ett rum som jag har allt mitt pyssel, garner mm
Har kikat på mönstret flera gånger som Sannis översatt funderar på att göra den i ett tunt garn typ bebisgarn.
Mina favvisar i mello knata vidare.
Gusingen vilket härligt garn du har till sjalen.
Nu har du sucktat mej med fiskbullar men jag får ej gubben att äta det.
Kram och ha det bäst.

annette sa...

Låter som en bra dag :) Jag missar inte en melodifestival, vare sig det är deltävling eller final, gillar spektaklet. Och Ellen var ju lysande, vilken fantastisk röst. Roligt att hon gick direkt till finalen.

Polargrevinnan sa...

Det är inge ordning på vintern i år.
4 grader varmt är det här i Mälardalen. Promenaden idag var inget vidare. Jag var för varmt klädd och det hade behövts gummi-
stövlar.
Du är duktig att handarbeta. Jätte-fint allt du gör. Det är inte min grej, jag har besvär med mina händer.
När det gäller melodifestivalen så är jag ingen trogen tittare.
Såg på slutet vilka som vann.
Vi såg på en en inspelad film. Tyvärr missade vi slutet, det var något fel på inspelningen - vad arg man blir.
Ha det bra.
Kram Viola

Siita sa...

Nu är jag hemkommen från Margit. Gav henne en kram från dej. Ha det bra. Kram