tisdag 4 februari 2014

FLITIGA HÄNDER.


Jag visade ju inte mina gamla Swatchklockor i går, när de hade fått nya batterier. Så nu har jag ju fyra stycken klockor till. Att skylla på, att jag inte vet tiden, faller på sin egen omöjlighet. Bevisen finns här.

Idag hade vi lyckan att få ha Baloo hos oss några timmar. Det var hur kul som helst. Matte berättade, att när hon skulle släppa ut honom från bilen hemma hos oss, så blev han helt vild och hoppade och skuttade av glädje att få komma hit. 

Här syns han när han äter sin mat. Sibbe hade kokat en stor kycklingfilé till honom och blandat tillsammans med hans torrfoder. Han käkade upp allt på en enda gång. Sen kom han in till oss i vardagsrummet och ville ha kel.
Han brukar komma till mej och sätta upp bara baken i soffan, så jag kan klia och massera honom på ryggen. Det älskar han. Men han får ju inte plats i soffan, för jag handarbetar  ju hela tiden, så han gick till "Morfar" istället och kunde få kel av honom också. Sen gick han in i sovrummet som vanligt och la sej vid fotändan av vår säng och sov gott.

Vi var ute på promenad med honom en lång runda, så vi fick gratis motion på det viset. Det var rätt hyfsat väder, inget regn, ingen snö, ingen blåst, men inte heller nån sol.
Här kan du se vad jag har pysslat med idag. Det är två volangsjalar. De har ju de nya friska vårfärgerna. Nån som gillar dom?

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥



7 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Dom är ju jättefina. Har aldrig provat att göra dom. Kram

Carina Sjölund sa...

Förstår att ni var överlycklig att få ha vackra pojken hos er♥
Kramen♥

Ama de casa sa...

Dom är väldans fina!

Fast jag kan inte ha sjal på mig, jag vet inte vad det är men jag ser ut som en tönt :-)

Anonym sa...

Nä dagens namn är väl inga höjdarnamn,,och jag håller med,Agata för tveklöst tanken till Ragata och hon har väl namnsdag varje dag,någonstans i världen..
Goa Baloo är ju en sköning..Haé Kram.

Skruttmärtha sa...

Fina sjalar du har gjort.
Fina klockor du har.
God mat Baloo fick förstår att det slank ner fort.
Jag måste hålla på med något pyssel varje dag.
Nu håller jag på och gör en dominosjal. Har inte många rutor kvar.
Har börjat prenumererat på en tidning som heter Handarbete och pyssel.
Den säljs med Expressen GT Kvällsposten. Kom ett nummer igår.
Det var snäckskalssjalen jag menade.
Kort är jag självlärd på, gillar att hålla på och skriva egen text.
Har lovat gubben min att jag ska göra chili corn carne någon gång.
I morron ska jag börja sy en baby docka vi har olika teman varje månad. Är ett gäng fibrotjejer som träffas på torsdagar.
Kram från Gun-Britt

Anonym sa...

Ja han verkar så godmodig på din beskrivning,en glad pigg Berner Senner,,tror jag visst han var..
Ser dina klockor,den gråa,jag köpte en exakt likadan på flyget till Florida 1993..Haé Kram.

Anonym sa...

Ja honom kommer jag ihåg,vovven före Baloo,,visst hette den Noak..Haé Kram.