fredag 14 mars 2014

JAG ÄR INTE LJUSSKYGG!

Nu är det ju förbjudet att sälja "vanliga" glödlampor vad jag förstår, så jag ska försöka att lära mig lite mer om Ledfunktioner.
Det finns ju Ledprodukter i mängder. Till exempel spotlights, lysrör, växtlampor och gatubelysningar bland mycket annat.
Vi har ett par olika spotlights och jag tror faktiskt att de är ledprodukter. Den ena sorten tar lite tid innan den lyser med full kraft och den andra tänds med en gång. 
Man kan också låta bygga in ledprodukter, men då måste man väl ha en elektriker till hjälp? Själv får man ju inte greja med elektricitet utan vidare!
Jag har kikat in på olika ställen för att se vad de har i den vägen. IKEA till exempel har många olika sorter av ledbelysning. Clas Olsson har en ledficklampa till salu bland annat.
Det går att installera Ledbelysning i badrum också eller utomhus. Kök och bastu är också ställen där man kan installera led. 
Jag kanske blandar ihop halogen med led. Men om man ska vara säker kan man kolla led spotlights, där kan man se mera.
Det kan fortfarande hjälpa till med att där att ha belysning åtminstone inomhus fortfarande. Trots att solen kommer mer och mer och det inte blir så mörkt på kvällarna längre.



Inga kommentarer: