lördag 8 mars 2014

LÖRDAGSGODIS

Idag är det den internationella kvinnodagen. Den är ju värd att firas. 

Men jag har en ursäkt till firande till. Den 8 mars 1953, gifte jag mej med mina barns fader. Sen dess fick vi tre barn och även om han inte hann med om alla, så fick vi sju barnbarn och nu till och med fem barnbarns barn. Så familjen har verkligen vuxit sen dess. Han hann bara med de två första barnbarnen. Han dog redan 1979, så vi firar ju inte tillsammans. 
Sen mötte jag Sibbe, som var änkling och hade två barn. Hur många barnbarn och barnbarns barn får du gissa själv. Jag är inte säker på att han vill berätta det här. Vi har nu levt ihop i snart trettiofem år. 

Sibbe och jag gjorde faktiskt en fin utflykt idag i det vackra vädret. Du kan läsa om den HÄR

I kväll blev det ju Mellon förstås och under den har  jag påbörjat en ny Tony Irvinsjal och kommit en bra bit på den också. När vi var på väg ut på utflykten, så stannade vi vid Rusta och jag köpte mera garn. Men istället för att fortsätta med den gamla sjalen, så började jag på en ny, för jag ville se hur mycket garn det går åt till en ordentlig Tony Irvingsjal. Garnet räckte inte till till den första sjalen.
            
Så säger jag bara: " Nu kan jag inte texten", Sanna Nielsen, när hon skulle sjunga sin vinstlåt. Nu kommer hon alltså att få tävla i Köpenhamn så småningom. Hon är ju bara för bra. Klicka på bilden, som jag har lånat hos HD, så kan du läsa vad de skriver där.


Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

16 kommentarer:

Anonym sa...

Mors..Ja i går var säkert årets hitils finaste dag,blåste en aning.. Jag hade lyssnat på boken "100 åringen",innan,,tyckte att filmen höll sig till boken rätt bra..
Sorgligt när någon går bort så ung..Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Vilka härligt fina räkmackor! Har inte sett varken Sanna Nielsen eller de andra tävlande...Kramiz

Siita sa...

God morgon. Jag vet inte vad jag ska göra av mitt garn än. Har ju mycket kvar på linnet än, men nu är ju varven så långa. Har gjort 5v odet ska vara 24. Kram

ansepanse sa...

vad ledsamt att din man gick bort så tidigt och inte fick uppleva alla barnbarn och nu även barnbarnsbarn, men du och Sibbe har fått ett bra liv, tänk vad många år ni har hunnit med tillsammans
jag hörde av J att Sanna vann igår
kramar

Anonym sa...

Hejsan..Ja det stämmer att boken var bra,bättre än filmen,den blir ju ett komprimerat sammandrag av boken,,men där hade dom lyckats bra tycker jag..Haé Kram.

Nett sa...

Vilken utflykt, ser mysigt ut. Vi har gjort en utflykt idag och har nyss kommit hem. Vädret är underbart nu. Kram

Anonym sa...

Ja det är sant,det var väldigt hög volym på ljudet,och mycket knalleffekter..Haé Kram.

LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands sa...

Ledsamt att höra att dina barns pappa gick bort så tidigt. Men du och Sibbe verkar ha haft det bra i alla fall! Grattis till er!

Svar: Du anmäler dig i ett inlägg längre ner med rubriken "Veckans muffins #5".

Junitjej sa...

Svar: Min hund är en hovawart.

Ama de casa sa...

Jag tycker att Ace skulle ha vunnit :-)

Fenixmonas sa...

Godmorgon denna måndag! Ny arbetsvecka, nya utmaningar! Kramiz

Veiken sa...

Sanna Nielsen var väl värd att vinna mellon i år! Hon sjunger och ser ut som en gudinna!
Jag måste erkänna att jag inte har en aning om vad en Tony Irvingsjal är, men det blir säkert bra!
Det är ledsamt att bli ensam så tidigt i livet, men Sibbe kom ju och ni har ett fint liv tillsammans! Många kramar!

ansepanse sa...

Sv: jag skriver under på det, med egen erfarenhet, livet blir inte som man tänkt sig det, nej, det blir det inte
önskar dig en fin måndag
kramar

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Åh, nu gjorde du mig bra sugen på räkor!
Jag har inte följt mello, men jag blev glad att Sanna vann för hennes låt var väldigt fin.

Stor kram

LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands sa...

Svar: Kul att du gillar det! :) Tycker jag absolut du ska göra, det är ett program som är väldigt enkelt att lära sig. :)

Anonym sa...

Jag måste skriva sanningen. Vad söt du var på b-kortet. Kram från en lyckligt gift man.