fredag 7 mars 2014

LET´S DANCE FÖR HELA SLANTEN.

Jag får väl börja med att berätta, att vi åkte ner på stan idag. Sibbe gick på sitt håll och jag på mitt. Så passade jag på att köpa lite mera garn. 
Jag tycker att dessa garner är så fina. Det är inte första gången jag köper den sorten.
Det här är virkat av samma sorts garn. Men bilden blev inte bra. Den är lite för gul. Det rosa är riktigt rosa. Ser faktiskt riktigt fin ut på riktigt. ;-).

 Jag kan ju inte undvika att prata om mat idag också. Till middag blev jag bjuden på panerade kycklingfiléer, potatismos blandat med rivna morötter. Tomaterna talar väl för sej själv? Det smakade supergott.
 Så blev det Let´s Dance på kvällen och då påbörjade jag en sjal. Passande nog, kallas den för Tony Irvingsjal. Det verkar som om han brukar virka den modellen. Min är i rött och svart. Den är snart klar efter bara en kväll. Men jag måste nog köpa lite mera garn till den.

Jag håller ju annars på med ett stort broderi, men då kan jag inte titta på TV samtidigt. För det är så små korsstygn i broderiet och beskrivningen är nästintill oläslig utan mitt förstoringsglas. 
Vi har lille goe Baloo hos oss idag också. Det är så nyttigt, för det blir alltid nån extra promenad, när han behöver han.


Dagens Citat kommer från Facebook.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Anonym sa...

Mors..Jag hade nog samma typ av väder som du..
Men nu på morgonen ser det mer lovande ut,hoppas på sol..
Du är ju en riktig "Virkfantom" snyggt blir det..
Lets Dance,säger bara Benjamin,han måste vara född till dansare..Sämst i går var nog Patrik ändå..Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Solsken idag här. Fin sjal, o fint garn. Maten ser gott ut. Idag ska jag göra kallopps. Ha en bra helg. Kram

Fenixmonas sa...

Jösses så snabbt du virkar!
Maten såg väldigt god ut! Numera lagar jag bara söndagsmiddag...Slut på all meningslös tid i köket! Kramiz

Nett sa...

Fint virkat, irvingsjalarna är så roliga och lätta att göra, de kan man alltid göra i brist på annat. Kram

ansepanse sa...

håller med :) vilka vackra färger på garnnystanen
roligt att ni får ha Baloo hos er så ofta¨
här skiner solen idag
kramar

Alina sa...

så fin baloo!!

ha en grym lördag fina du! =)

Junitjej sa...

Berner sennen är min favoritras bland hundar!

Anonym sa...

Hej du..Vilken kanondag jag fick i dag,strålande sol,lite onödigt blåsigt kanske,fortfarande +9 kl 17:25,,Jag har varit på vår fina biograf och sett "100 Åringen" underhållande,värd att ses..Haé Kram.

ansepanse sa...

Sv: ännu mer garn :) ja fast det behövde du ju för att kunna få färdigt sjalen :)
ha en fin lördagskväll
kramar

Ma sa...

Vackra färger på garnet. Mat såg jättegod ut och det antar jag att den var. Baloo fixar nog extra motion åt Er så Ni slipper nog allt vad bantning heter.