måndag 9 mars 2015

KAN DET VARA VÅREN SOM HAR KOMMIT?

Vi var på plats på Väla Stormarknad i förrgår, för att snacka allvar med antingen 3 eller Telia. Vi har ju sagt upp vårt bredband på 3 och även hemtelefonen till den 28 april. Då ska det bli Telia för hela slanten med de två. 

Nu har det alltså hänt nåt konstigt. Vi kan ringa ut från vår hemtelefon, men ingen kan ringa in till oss. Det var det vi skulle försöka reda ut. Vi hamnade enbart på Telia. Där står det i deras datorer precis så, som vi ville. Men nånstans har det gått fel med telefonen. Man har lovat att ringa till min mobil och förklara, men det har fortfarande inte hänt. 

Efter det besöket gick vi naturligtvis till Schillers konditori för lite macka och kaffe. (Bara vatten för Sibbe. Han tycker inte att det passar med kaffe till mackan) Men jag tycker att det visst passar bra.
Det här var min macka med lax, ägg och räksallad. Jättegott och den var stor, så man blev ordentligt mätt.

Så blev det ju söndag och den varmaste dagen i år hittills. Då invigde vi balkongen för i år och drack kaffe där ute. Det kändes verkligen gott i solen. 

Vi hade hand om Baloo i lördags natt, för Matte jobbade natt på den nya krogen KOL, som öppnade förra veckan. Han trivs verkligen hos oss. När Matte kom med honom idag på förmiddagen, så kom han springande i full karriär in till oss där vi satt i vardagsrummet. Han viftade med svansen och var jätteglad att komma hit igen.

Det blev en härlig, solig promenad för oss tre. Det märks att vårblommorna är på gång.
Jag kunde ju inte låta bli, utan måste fota de här vackra krokusarna. Fler skulle komma.
Det är blåa krokusar, men de blev mycket ljusa i färgerna.
De här ser ju härliga ut med sina ränder i själva blomman.
Det här är faktiskt en krokus också.
Jag lyckades att få till det med några tusenskönor också.

Helsingborgshem har stor bebyggelse intill Stattena Centrum och har tydligen planterat krokusarna i långa rader i gräsmattorna.

Sen satte vi oss på en soffa på torget i Stattena Centrum i solen och hade det jätteskönt, men det blev inte nån glass än, för det var nog lite för svalt ute för det. Vi brukar ju sitta där med varsin glass och njuta när det är sol och sommar. Men sommaren får vi nog vänta lite mera på.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

14 kommentarer:

Anonym sa...

Kväller..Pulled pork är ju på tapeten nu.och det är ju riktigt gott..Fattar inte vad du menar med att ni har Sv..
Stämmer ingen vår förrän tranan och tofsvipan visat sig.Haé Kram

Anonym sa...

Vilka fina vårtecken du visar upp. Glassen kan ni snart ta. Det är tråkigt när tekniken strular Vi ska säga upp allt med Telia inom några veckor. Inget jag valt. Det är vår bostadsrättsförening som klubbat igenom det. Det är fiber som gäller. Visst är det härligt att vara tillbaks på balkongen igen.
Hoppas det blir lika varmt idag. Kram Bosse

Ama de casa sa...

Vilka jättefina vårlavendlar du har hittat!
:-)

yvonne sa...

Våren är på G!...............Bra vännen att du har det bra och är nöjd! Kram!

Anonym sa...

Ja det känns overkligt att det har gått 6 år..Haé Kram.

yvonne sa...

Härligt med människor som är nöjda!Kram!

Anonym sa...

Kväller,,Jag fick tipset från en länk till You Tube,,tyckte det såg både enkelt och gott ut,,vilket visade sig vara helt rätt,detta kommer jag att göra många gånger..Haé Kram.

yvonne sa...

Nu ska jag tippa ner i bingen. Nattikram!

Anonym sa...

Kväller..Ja jag snappade upp det vesäntliga på tuben,,sen kan man ju variera hur man vill,,Jag gjorde 6 st jag använde 3 ägg 1/2 dl mjölk,1/2 tsk bakpulver,,salt och svartpeppar..
länk till tuben..Haé Kram..

http://youtu.be/HU4mRZBpjyM

Veiken sa...

Det är otroligt hur telebolagen klantar till det gång på gång. Dom har all teknik som finns, ändå händer det. Ljuvliga vårblommor!

yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att du har sovit gott! Ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

Härliga vårbilder! Och god macka igen, men snart är jag i Sverige och kan mysa med lika goda grejer som dej. Jag längtar nu!

Nett sa...

Visst passar det bra med kaffe till mackan, den såg god ut. Visst är våren här hoppas att det håller i sig så vi inte åker på ett bakslag. Kram

yvonne sa...

Du får sova mycket i natt istället! 5 kvart i timmen!! Kram!