fredag 1 maj 2015

NU ÄR DET VÅR I STAN OCH PÅ LANDET!


 Ja, det här var inte ute i alla fall, utan på ett ställe på Väla Köpcentrum. Massvis med äpplen och citroner. Vi hade ärende till Väla, för att jag ville kolla med Telia, om jag hade kopplat alla kablar rätt till det nya modemet. Vi har ju gått över från 3, som vi har haft en massa besvär med hela tiden, när det gäller Bredbandet. Jo, jag hade kopplat rätt, så det var bara att åka hem och sätta igång. Som synes så funkar det.
 Så var vi och tog prover på Lasarettet och på vägen ner mot stan, gick vi igenom Slottshagen och där fanns det här blommande trädet.
 Så kom vi närmare Kärnan och framför den står det här fint grönskande trädet.
 Till och med en hästkastanj hade slagit ut sina löv.
 Vi åkte till Ängelholm i går för att kolla lite på däcken till bilen. De var rätta. Så på vägen hem ville jag fota att rapsfälten stod i blom. Det blev i farten och genom bilrutan. Men det syns ju ändå, att rapsen är på gång.
 Idag, den första maj, sken solen genom hängbjörkarna hos grannen på andra sidan gatan. Se så skir grönskan är.

Ja, det blev två foton, för jag är så fascinerad av den ljusa grönskan som är nu. Snart mörknar den.


 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 






♥ ♥ ♥

12 kommentarer:

yvonne sa...

Den skira grönskan på våren är vacker! ...........Vi du och jag ska kanske göra ett eget språkprogram för hundägare?? Nattakram!

yvonne sa...

Godmorgon! Vi blir bra som TV Stjärnor! Ha en bra dag...Kram!

Ama de casa sa...

Så härligt vårigt! :-)

sv: Jag gillar att kolla på sport, så ingen behöver tvinga mig ;-) Särskilt skoj är det att titta live - stämningen på arenorna brukar vara fantastisk :-)

yvonne sa...

Ha ha Där fick du till det!! Jag ser ut som på bilden i min blogg. Är inte lång............ Enligt min vikt är jag underlång!! Kram!

yvonne sa...

Utseendet spelar ingen roll det är insidan som räknas.. kram!

yvonne sa...

Du är så go!! Kram!

Anonym sa...

Ser att din vår är ganska långt kommen..Idag har jag varit ute och åkt på fm blev några mil,var till Ormideia och Avgorou..Körde en bra bit utefter gränsen mot Turkiet,såg ett par vakttorn med beväpnade vakter..Haé Kram.

Ama de casa sa...

sv: Forskarna kan slänga sig i väggen. Jag älskar att vakna mitt i natten, konstatera vad klockan är och sen få somna om :-)

Anonym sa...

Vad härligt! Ni verkar verkligen ha fått våren till er! Njut!

Anonym sa...

Kväller..Jag far ju runt ganska mycket,,några oroligheter har jag inte märkt av,har däremot hört att det har skett ganska mycket inbrott runt Ayia Napa,,och det säger man är folk från turksidan som gör..I morgon är jag bjuden till en familj i Paralimni för första gången ska bli spännande att se hur dom bor..Haé Kram.

Ma sa...

Nu är våren på väg. Det syns hos Er. Här har den inte kommit riktigt lika långt men den är på väg. Så nu har vi sagt adjö till vintern...

yvonne sa...

Bra !! Här är det surt väder! Kallt och regn! Kram!