fredag 27 april 2012

Idag igår. Ny dag igen


Idag har vi haft jättekul med Baloo. Vi satt och tittade på TV och Cesar Millan och hans hundar. Baloo var nog den som var mest intresserad av hundarna.

Han satt framför Tvn och kikade både länge och väl på dem. Det såg verkligen lustigt ut.

Så har han till vana att gå runt bordet på min sida. Det vill säga han ska tränga sej igenom och går varv efter varv med en av sina leksaker i munnen, för att visa dom. Han brukar sätta sej med rumpan uppe i soffan nästan i mitt knä och älskar då att bli kliad.
Till middag hade Sibbe kokat en jättegod grönsakssoppa med frikadeller i. Nog ser det väl gott ut?
Det blev ett sent inlägg för vi tittade på filmen Australia på TV och den slutade sent också. Så idag i texten betyder egentligen igår.

Annars har vädret varit det vanliga med mest mulet, men mot kvällen började solen skina ett tag. Nu är jag och många fler med mej trötta på att det mest regnar och ruskar.

Dagens Citat:

När budbäraren är långsam
är nyheterna goda.

Anonym.
*******************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Jo nog är det så att regnet öser ner...men tänk vad grönt och fint det blir! Han är allt ett underbart sällskap för er lille baloo! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Regn o rusk varje dag, klart man blir trött på det. Nu vill jag ha sol o värme. Kram

Vicke sa...

fina bilder, ha en fin dag nu

Mita sa...

Gosiga vovven, min Peppe vill gärna sitta med rumpan i knät och bli kliad.Dom har sina idéer..*L*...
Nog är man trött på regnandet, solen bara gäckar hela tiden så man vet inte vad som gäller.Rätt som det är så vräker det ner...
Hoppas på finare väder till helgen
Kramiz♥