torsdag 12 april 2012

På väg till Apoteket blev vägen lång.

Solen sken så fint i morse, så Sibbe föreslog att vi skulle gå till Fredriksdals Museum och gå runt i det vackra vädret. Men jag behövde köpa ut min medicin, som var slut, så då bestämdes det att vi skulle till Väla Köpcentrum och till Apoteket där. På vägen blev det så att vi bestämde oss för att åka till Ängelholm i stället, för där fanns väl också ett Apotek?
Vi parkerade bilen och kom ut på Torget. Jag har inte lärt mej vad det heter. Men där upptäckte jag den här fina blomsterurnan med Kungsängsliljor bland annat. Man kan fråga sej hur det kan komma sej att en blomma ser rutig ut, men det är nog som den är fläckig.

Vi fortsatte på gågatan och kollade in butikerna med kläder om det fanns några fina nyheter. Inte blev det inhandlat nåt i alla fall. Så småningom kom vi till Apoteket, men där var det en så lång kö, att vi gav upp och gick till en kaffeservering. Där blev det varsin kopp kaffe och varsin halv baguettliknande macka med räkor bland annat. Det satt minsann gott, för vi hade faktiskt inte ätit lunch innan vi begav oss hemifrån. Bara brödet smakade jättegott och man kunde ha ätit bara det.

Sen tog vi bilen och åkte till Väla i alla fall. På vägen dit tyckte jag att det såg dimmigt ut inne i Ängelholm. Eller var det bilrutan som var smutsig? Men när vi kom ut på landet, såg vi att det var älvor som dansade kring på de nysådda åkrarna.

På Väla fick jag min medicin i alla fall. Vi gick alltså runt där också. Så fastän vi inte hade gått till Fredriksdal, så fick vi ett par ordentliga promenader, så vi var trötta och eländiga när vi kom hem. Våra ryggar värkte och även benen. Det är inte mycket med di gamle.
När vi kom hem satt Baloo och väntade på oss och han blev så glad, så glad. Humöret är det inget fel på hos honom längre. Jag tog ett foto på honom i hissen upp, när jag hade varit ute med honom. Nu är klockan så mycket att han sitter vid dörren och inväntar Matte.



Dagens Citat:

Den som köper det han inte behöver
får sälja det han behöver.

Spanskt Ordspråk.
***********************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

5 kommentarer:

Fenixmonas sa...

En riktigt fin dag fick ni...här var solen på en kort visit, ca 5 minuter, innan de svarta tjocka molnen tornade upp sig. Kramiz

Sand mellan tårna sa...

En härlig "omväg" mot slutmålet:-)
God morgon!

Ninja sa...

Det lät som en helt underbar dag....

Nett sa...

Fin dag ni fick, här lyste solen med sin frånvaro jag som hade hoppats att få se den. Idag blir det handling och sedan jobb hela helgen lång. Kram

ansepanse sa...

en upptäckar-utflyktsdag :) låter härligt att kunna göra sådana utflykter, jag googlade på kungsängslilja för att riktigt se dem i närbild och visst ser de rutiga ut :)
vad härligt att Baloo är sitt vanliga jag igen
dagens citat är SÅ sann, tänk hur många som får uppleva just det
Sv: jo, jag har haft regnbågshinneinflammation många gånger, det kommer sig av att jag har reumatism, cortisondroppar hjälper men det får vara en intensivkur, nu i två dagar tar jag en droppe var timme, sedan 8 droppar i fem dagar, 6 droppar i 5 dagar.....så trappas det neråt och mot slutet 1 droppe 10 dagar, inalles 37 dagar, jag hoppas att det räcker så den här gången
kramar och en fin dag till dig vännen