fredag 11 maj 2012

Fredagstädning med mera.

Idag har jag haft städdag igen. Det blir ju lite rörigt med en stor hund som fäller. Jag måste berätta att Sibbe alltid försöker gå hemifrån när jag städar. För han säger att han blir rädd för mej. Jag är ju bara energisk och sammanbiten och vill att det ska gå fort och lätt. Så idag gick han ner till Hemköp och handlade mat medan jag var igång.
                       

Men det är lite jobbigt, för jag får ont i svankryggen, när jag håller på med dammsugeriet. Det var speciellt idag, för jag fick ont i ryggen redan igår. Så det blev pauser lite då och då, så jag kunde vila mej. Det är säker fler än jag som råkar ut för sånt.

Sibbe handlade bland annat kycklinglår, som var färdiggrillade. De smakade mums till lunchen.

Annars har jag varit igång med mitt broderi som vanligt. Det är så roligt.

På kvällskvisten gick jag ut med Baloo som jag brukar. Då  körde Sibbe bilen till garaget. För den hade stått ute i natt.
Vi hade bestämt träff ungefär vid Hemköp, så när jag gick förbi där med Baloo, var det att par unga killar, som bjöd honom på vindruvor. Han spottade ut den första, men smakade ordentligt på två. Killarna var helförtjusta och tyckte att det var roligt att de fick lov att klappa honom.
 ”Våra” syrenbuskar har börjat slå ut och knopparna har blivit så här stora nu. Det är ju till och med så att man kan se att det är lila syrener.

 Ikväll blev det filmen Rallybrudar med Eva Röse och Marie Robertsson. Det var många kända svenska skådespelare med.  Den var riktigt bra.

 Ja, du förstår ju att Sibbe inte brydde sej så mycket om ishockeyn på TV4. Matchen slutade med 7-3 till Ryssland. Det fick han reda på efter filmen.

Dagens Citat:
Ändra dina tankar
och du ändrar hela din värld.
Norman Vincent Peale.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

12 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Ja, nu är den vackraste tiden här...tiden mellan Hägg och Syren...Tyvärr har denna tiden mest regnat bort här och stormen igår rev med sig massor av de vackra blommorna. Kramiz

Anonym sa...

Mors,,Ja jag hade en fin vistelse på Cypern,,första veckan var ett par dagar men "Hälsa på någon" väder,sen blev det sol och värme så det räckte.Haé Kram.

Sand mellan tårna sa...

Bästa sättet att få ut manfolket ur huset är att dra igång dammsugaren;)
Min mormor tipsade mig om att man ska ha slangen bakom sig, runt ryggen liksom och hålla skaftet med höger hand (om man är högerhänt då) och i slangen med vänster när man dammsuger. På så sätt står man mer upprätt och är snäll mot ryggen. kanske värt för dig att testa.
God morgon!

Siita sa...

God morgon. Här glodde gubben på hockeyn. Jag gick o la mej. Hoppas han vaknar till snart vi ska träffa min bloggkompis från Färna idag. Kram

Vicke sa...

du får se till att Sibbe sköter snabeldraken, ha en fin dag nu

Anonym sa...

Hej du..Jag har en Lotta i familjen en systerdotter,,Grattat och klart.Haé Kram.

ansepanse sa...

vet du vännen, det kan innebära akut njursvikt på hunden om den får äta vindruvor
härhemma är det J som dammsuger
ha en fin lördag - kramar

Nett sa...

Kvällen var trevlig igår. Dyrt blev det för mig men värt varenda öre :) Jag har varit nere i pysslerummet och grejat och nu en paus innan jag måste ta och städa här hemma. Kram

Vicke sa...

men han kan väl avlasta dig ibland iaf

Agneta sa...

här i Åstorp så ser man också knopparna på syrenerna nu, skulle tro att de slår ut redan nu under helgen om det nu kommer lite värme imorgon efter allt regn?!
vindruvor..ja vissa hundar tycker då om allt möjligt som man inte kan ana :-)
kram

Maria sa...

Ja han kanske gör rätt i att fly fältet när du städar, åh andra sidan kan de va skönt att va själv för då kan man röja som man vill.
Ja dom rackarns hundarna fäller just nu men va gör de vill inte va utan min Kajsa för allt smör i Småland.
Söndagskramar från torpet

Veiken sa...

Det var länge sedan jag dammsög. Jag har anställt en lakej till sånt!
Det finns ju annat han hoppar över, så det går nog på ett ut! :) KRam