onsdag 25 september 2013

Dagens jobb. Förkyld och i tvättstugan.


Just det! Tvättstugan idag och jag är helförkyld. Snorar och nyser i ett. Så tvätten gjorde mej extra trött idag. Min gamla svärmor, Ninna, brukade säga så här. Jag nyser och fiser och knäcker nötter. Kan stämma till en viss del. Denna vissa del beror på nysningarna.
Nej, så här kände jag mej inte alls idag. Men det får ju vara en liten illustration till vad jag skulle göra idag.
             
Så här såg det ut i köket innan det blev vitmålat, när vi var bortresta.

Detta är köket efteråt. Vi har inte gittat att sätta tillbaka alla saker än. Målaren lyckades sätta underskåpen fel. Så vi måste lyfta ner överskåpen, så vi kan byta plats. Överskåpen är ju lätta och sitter på rätt plats, så det blir svårast att flytta de undre. Jag visar, när jag är färdig. För att det ska bli ännu ljusare i köket så har jag börjat att virka en vit gardinkappa, som ska sitta under en hylla ovanför fönstret. Det ska bli kul att få allt färdigt. 

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. Kommentera gärna där också. I fortsättningen kan du läsa om vår resa till Kos där.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Det blir ju jätteskillnad, kommer att bli fint när allt är klart, men nu får du kurera din förkylning först, så du orkar med det hela!
Ingen kniv Gilla, idag kan du läsa vad som hände...Kramiz

ansepanse sa...

attans att nederskåpen kom på fel plats, nu får ni extra jobb med det
vad ljust och fin det blev
stackars dig som är så förkyld
krya på dig
kramar

Siita sa...

Du får kryarej från förkylningen. Tråkigt att skåpen kom fel. Blev det dödskallar på gardinen? I kväll är det juntan, har bakat en kaka med äpplen i att ta med. Kram

Skruttmärtha sa...

Ni får lägga mattor under underskåpen när ni flyttar på dom.
Attans då att du blev en snuvig tjej.
Vincent blir två veckor på söndag.
Jag är efterklok skulle också ha stickat till 6 månader.
Vincents pappa är mitt barnbarn och han säger mormor räkna med att vi vill ha stickade kläder.

Ha det gött. Och krya på dej.
Kramar från Gun-Britt

ansepanse sa...

Sv: det gör du rätt i, vilar lite istället för att ordna med underskåpen, du måste vara extra försiktig med dig nu när du är förkyld också, underskåpen hinner ni ju med en annan dag
kramar vännen

Veiken sa...

Jättetråkigt med förkylningar, men det hör nästan hösten till! Krya på dig! Det blev ju jättefint i köket. Bra att vara borta och slippa elände när det pågår! Kram