måndag 28 oktober 2013

STORMEN SIMONE.

Ja, nu har hon hittat hit. Stormen alltså. Det viner och dånar ute och vi har tagit det säkra för det osäkra och har stannat inomhus hela dan. Rapporterna säger att det nästan är orkanstyrka.

Jag tittade ut tidigare innan det hade blivit mörkt. Och då såg jag löven från det stora trädet utanför hade blåst av nästan vartenda ett. De singlade omkring högt uppe och det såg ut som himlen var täckt av fåglar i luften. 

Nu har jag Helsingborgs Dagblads nätversion uppe också och där rapporteras det i ett kör om hur det ser ut i stan med vindarna. 

Jisses! Nu dånade det till ordentligt utanför sovrumsfönstret. Vi har i alla fall tagit hand om allt löst på vår balkong.

På den HÄR adressen från Helsingborgs Dagblad, kan du följa direktrapportering från stormen här.

Och HÄR kan du se vad man skrev i Expressen. Ett tak har blåst av ett bostadshus i Helsingborg. 

Det ryktades till och med att en av båtarna, Pernille,  som går till Helsingör, hade gått under i hamnen. Men som tur är var det bara en skröna.

Jag lånade en bild från nätet, så det inte enbart blir text.
       

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Hoppas stormen dragit vidare från er. Vi fick regn i massor. Skulle titta på cancergalan, men satt bara o grät. Så jag gick o la mej. Kram

Fenixmonas sa...

Jag såg på TV att ni var hårt drabbade...Kanske du kan få några fina dagen-efter-foto...Kramiz

Nett sa...

Vi hade stormen här med, men tror att dte var värst för er därnere. Kram

Ama de casa sa...

Ja fy sjutton vad hemskt när vädrets makter är i uppror...

Klokt av er att stanna inne!

ansepanse sa...

och jag pratade med en granne som har sin bror boende i Helsingborg, han jobbar på någon firma som har hand om transporter, det var tydligen en långtradare som fått hela sitt "kapell" bortblåst
här hos oss blev det inte riktigt så kraftigt och skönt är det, några träd har fallit över mindre vägar häromkring
kramar

Anonym sa...

Hej du,,Här uppe har det inte märkts att det varit storm,,men den ställde till med mycket elände söderöver,,många är utan ström,många vägar ligger det träd över,,hoppas det dröjer till nästa storm..Haé Kram.