måndag 14 oktober 2013

SLÖ, SLAPP, LAT OCH LIKGILTIG.

Det var min Mammas sätt att berätta att hon inte hade ork eller lust att göra nåt speciellt. Sådan har jag känt mej en tid nu. Det på grund av förkylning och annat som jag har berättat om tidigare. Yttrar sej så att jag inte gitter sätta igång med saker och ting. Jag har helt enkelt blivit en riktig latmask.  Den här bilden, som jag hittade på nätet personifierar, som jag har känt mej nu ett tag.
      
Hoppas att jag gitter att få håret färgat i morgon. Så ska jag gå att få i ordning på mina fötter på efter-middagen. Då blir jag ju tvungen att ge mej ut. Hoppas att vädret inte blir så illa, som man hotar med idag. Jag har faktiskt inte varit ute på flera dar nu. 

I kväll har jag sett släktforsknings-programmet på TV. Man hade sökt på skådespelerskan Alexandra Rappaports släkt. Jag har ju fått reda på en hel del av min släkt. Men den är inte så olycksdrabbad som familjen Rappaport. 

Den bodde i Polen och under andra världskriget blev en del tagna och förda till arbetsläger, som de trodde. Men det var avrättningsläger de kom till. Usch så hemskt program!
Missade du programmet, kan du se det HÄR.



Dagens Citat: 
Vi försörjer oss på det vi får, 
men vi skapar ett liv av det vi ser. 
Winston Churchill.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

JaanaM. sa...

Skönt att kunna slappa ibland!

Fenixmonas sa...

Ja, det är och har varit mycket tragedier runt om i vår värld! Hoppas du snart piggnar till igen Gilla! Massor av pigga-till-dig-kramar! <3

Siita sa...

God morgon. Slöa o slappa du, ingen anklakar dej efter all sjukdom. Idag ska jag till lassa o ta prover på fm. Kramar

Anonym sa...

Morsning,,Jag såg också programmet med Alexandra,blev faktiskt riktigt tagen av hur stora delar av hennes anförvanter mördats av Nasisterna,fasansfullt..
Hoppas du piggar på dig,fort nog nu..Haé Kram

ansepanse sa...

jag är ett stort fan av katten Gustaf :) så om du är som Gustaf då är du cool :)
mamma tittade på programmet och hon berättade om det nu nyss över telefon, jag pratar med mamma 20 minuter till över timmen på morgonkvisten och sedan ringer jag även på kvällen för att höra att allt är bra
hoppas att du får håret fixat och att vädret inte är för illa, här hos mig håller solen på att stånga bort dimman nu
kramar

Anonym sa...

Kväller,,Jag har nog provat på det mesta i handarbetsväg,men blandat resultat...
Ja det var fruktansvärt vilket öde många gick mot under kriget,,så många mördade på grund av en galning,som backades upp av många galningar..Haé Kram.

anniepiie sa...

Äsch en latmask får man vara om man är eller har varit förskyld. :) Jo, de har pratat om att snön kommer snart så blir nog inte förvånad om det skulle komma när temperaturen sjunker... Hoppas att allt är bra med dig annars! :D Kram

Anonym sa...

Kväller..Jag tycker det är rogivande att ha något i händerna ibland,,jag knöt en ryamatta för ca 50 år sen,mins att mönstret hette ""Våreld""kommer oxå ihåg att det tog väldigt lång tid innan den blev klar.Haé Kram.