onsdag 24 november 2010

Tråkigt väder idag. Snön ligger kvar.

I natt innan jag just skulle gå att lägga mej tittade jag ut genom fönstret mot parken. Det hade snöat så snön låg kvar. Det var snöblandat regn, så det du ser på bilden är vattendroppar på fönstret.


Jag glömde ju att visa den här lilla söta chokladkartongen. Den fick vi faktiskt på köpet när vi köpte min klänning på Blomsterpärlan. Att jag kom ihåg den idag beror på, att vi skulle ta varsin bit choklad till kaffet på förmiddagen. Och då tyckte jag att det såg så läckert ut, att jag ville ha en påminnelse om hur fint det såg ut. Gott var det också.


Jag har varit inne nästan hela dan och jobbat med att skriva in min dagbok från Mallorca, som inte hade blivit gjort ännu. Det är mycket jag skriver varje dag på semestern, så det tar sin tid att skriva in det också.


Jag du förstår väl att det är Sibbelin, som har bjudit på middagen igen. Men den här gången hade han fuskat lite. Det var en färdiggrillad bit fläsk med svålen kvar, som han köpte på Hemköp idag. Så gjorde han potatismos och gjorde rårivna morötter till serveringen och lite skivad tomat. Det smakade också gott alltihop.



I morse fick jag rapport från Noacks Matte. Han blev alldeles till sej, när hon hade hämtat honom i går kväll och de kom ut på gatan och han fick syn på snön. Det var ju den första snön för den här vintern och det är ju svårt att veta om han kom ihåg det från förra vintern. Han åt av snön sa hon. Det är väl nästan som glass för honom.



Nu har jag fuskat lite, för den här bilden är från i vintras, när det var lite mera snö, än vad vi har nu. Men jag ville visa honom bland snön. Vi var ju ute med honom ikväll och han trivdes så bra, precis som på den här bilden.



Dagens Citat:

Det behövs ofta mer mod för att ändra sin mening

än att förbli den trogen.

Willy Brandt.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 

7 kommentarer:

diana sa...

Den chokladen ser jättegod ut. Snöglass va? Vilken liten buse han är ;)

Siita sa...

God morgon. Ja vill ni ha snö så kom hit. Har nyss varit o sopat av bilen. Håller på än att snör. Chokladen ser god ut. Kram

Carina Sjölund sa...

Man kan inte annat än vara kär i dessa söta varelser :)) Fin bild på honom :)
Kramar

Anniepie sa...

Här snöar det för fullt och det blåser ute oxå! :P Mums, en sån ask med choklad skulle jag vilja ha här på bordet nu, mumma ät för mig med! ;) hihi Kramar!

Mi sa...

Vilken söt liten chokladask. Kul att det är någon som gillar vintern. Han var säkert som en kalv på grönbete. Kram gilla o ha en fin kväll!

vickan sa...

usch snöblandat regn! det låter som om ni har tristare väder än vi har här uppe till och med. Vi har en hel del snö men det är halkigt och isigt och det är inte heller så kul. Det blir nog många brytna ben nu för akutens personal.

Anonym sa...

då måste jag vara bland de modigaste jag känner :)
kram