söndag 28 november 2010

Julfest och klappar.


 Först vill jag bara tala om att jag är med i en tävling hos Tweety. Man tävlar om innehållet i en påse.

Idag lördag hade vi massvis med snö igen.

Så till lördagskvällens evenemang.  Vi var på vår lokala Pub Norrbro. Kolla deras sida!

Det bjöds på svenskt julbord och vi var ju där förstås. Vi hade våra bästa vänner med också. Maten var jättegod och det bjöds även på underhållning med musik och dans. Till och med Sibbelin ville dansa med mej. Det har inte hänt på flera år, för hans knäs skull. Det var så trevligt.

Där fanns ju flera bekanta också, som var med om samma trevliga tillställning. Så bjuder jag på några bilder. Alla blev inte bra, så det blir inte så många. Men nån film blir det också.


Nej, nu ger jag upp!!!! Nätet fungerar inte alls. Jag kommer ut på vissa saker, men det gick inte att ladda upp filmer varken här eller på YouTube. Jag hade ett par trevliga, som tyvärr får skippas nu. Kanske det blir mindre trängsel i morgon.

Jag ser lite suddig ut, men det beror inte på nån överkonsumtion av starkvaror. Det var fotografen som nog inte var så stadig på handen.




 Alla skulle ha varsin julklapp med också. De skulle kosta ungefär 25 kronor. Det här var min och det var en bricka. Sibbelin fick en godisburk med godis i.

När vi var nöjda med kvällen och skulle gå hem igen, så stod faktiskt Noacks Mattes Mamma med man och Mattes storebror. De hade haft äran att ha tagit hand om Noack för kvällen, så vi kunde gå på fest. När Noack fick syn på oss blev han som tokig och gav sej på oss och ville bara kela. Så gick det sällskapet hem till Noack och lämnade honom där, medan vi gick upp till vårt lilla hem där hemma.

Dagens Citat: 

När man mår bra är man ung, 

när man är sjuk är man gammal, 

oavsett vilken ålder man befinner sig i. 

Drottning Kristina.

---------------------------------------------------------------------------------------------------


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

2 kommentarer:

Siita sa...

En sådan randig kasse har jag oxå, mina garn o stickor i. Här har vi haft kalas idag. Blev ett kort på en halväten tårta. Kram

Anonym sa...

ja det´citatet stämmer väldigt bra. blev nyfiken vad det är i på sen så nu ska jag in o besöka tweety
kram