torsdag 7 mars 2013

Repris från i går.




Vännen, Yvonne, skåningen, har förbättrat mina bilder på min Mamma från min blogg i går och mailat mig dem. Så här ser de förbättrade bilderna ut. När jag scannar gamla bilder blir de oftast liksom dimmiga. Yvonne erbjöd sig att göra bilderna bättre och det har hon verkligen lyckats med. 

Nu händer inte så mycket mer idag. Orkar liksom inte, för jag somnade inte före 4 i morse och har inte hunnit vila middag ens. Jag håller på att renskriva min dagbok från Teneriferesan. Den blev lång, eftersom det var 3 veckor vi var borta. Hemma skriver jag aldrig dagbok, förutom den här bloggen, som jag försöker uppdatera varje dag.


Så här kommer jag nog nästan att se ut om ett litet tag. Hoppas jag.

Dagens Citat: 
Det bästa med att vara gift med en arkeolog. 
Det är att han blir mer och mer intresserad av dig, 
ju äldre du blir. 
Juhak.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Maria sa...

Ja ser man på ni har kommit hem. Hoppas ni haft en jätte fin resa. Det är svårt med gamla kort att få en skärpa i dom, så fin hon var din mamma.
Ha en skön helg/kramen

Siita sa...

God morgon. Sitter här efter en nästan sömnlös natt. Får väl vila på em. -8.5 grader här ute o +18 inne. Får nog gå o göra en brasa. Kramar

Aurora sa...

Fina bilder. Hoppas du håller i hatten idag. Stark blåst i Skåne hotas det med. Kram

Nett sa...

Snällt av henne, kul att ha de gamla bilderna oavsett. Men helt klart höjer kvalitet på dem så man kan minnas dem längre. Kram

ansepanse sa...

hoppas att du fått sova bättre inatt och att du känner dig utsövd nu
kramar vännen

ansepanse sa...

Sv: om din enda mani är att väga dig varje morgon före frukost :) så är det inte mycket att orda om
kramar

ansepanse sa...

Sv: hahahaha - då är Sibbe och jag likadana :) när min yngsta dotter var liten sa hon en gång när vi skulle ut, mamma jag kan hjälpa dig att räkna spisen :)
kramar

Veiken sa...

Bra med fina bloggvänner. Hon är så snäll "våran" Yvonne!
Svar: Jag håller med dig att dom kunde få lite jobb för att försörja sig - men utan papper är man fullständigt rättslös. Barnen får visserligen gå i grundskola men sedan är det kört, sjukvård utföres i lönn, man kan aldrig få lån eller försäkringar och det blir likadant för deras barn. Körkort eller bil är inte att tänka på.
En framtid utan papper är usel och kriminaliteten lär bli skyhög eftersom dom måste skaffa sig pengar på något sätt.
Ekvationen är svår och jag begriper inte hur den ska gå ihop.
Kram