lördag 9 mars 2013

Som väl så många andra så har jag suttit i TVsoffan och kikat på Mellon. (Vilket ord för Melodifestivalen!) Men det går ju fortare att skriva. Jag blev nog lite besviken på, att inte Yohio vann. Vi båda höll faktiskt på honom. 

Men det fanns ingen som skulle kunnat konkurrera med Loreen, förra årets vinnare. Vi gillade också "Gubbarna". Dem hade vi inte hört tidigare på grund av vår semesterresa. Så det var en trevlig bekantskap med dem.

Nu tycker jag att ni måste få se mer av vår utsikt från vår balkong på hotellet. Vi blev båda så förtjusta i deras vackra tak, både nya och gamla. De är ju gjorda på ett speciellt sätt, så taken nästan såg ut som kinesiska pagoder.



Det här var den ena av två pooler på hotellet. Vårt hotell heter Marquesa och är det äldsta hotellet i Puerto de la Cruz på Tenerife. Det byggdes nån gång på 1700-talet, närmare bestämt 1712, men totalrenoverades 1995.
Vi trivdes bra på det här hotellet och kan tänka oss att bo där igen.

Dagens Citat: 
Jag har upptäckt paradoxen, 
att om jag älskar tills det gör ont, 
så finns ingen smärta längre, 
utan bara kärlek.
Moder Theresa.

. Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Bibbi sa...

God morgon tjejen :)Du lyckas bra i dina ambitioner med att lägga inlägg :)

Härligt att bo där det finns historia och inte bara det senaste.... Skulle vilja åka till sol och värme men fattar inte hur jag ska skydda mig mot solens underbara strålar.

Ha en fin söndag

Siita sa...

God morgon. Fina bilder på utsikten,gulliga tak. Här är kallt idag, kallast på länge -12.7 grader. Men solen skiner. Kram

Fenixmonas sa...

Ingen Mello här, inte ett enda program har vi sett! Igår blev det Morden i Midsommer och under flera lördagar har vi sett Jordens undergång, jättespännande katastroffilmer.
Häftiga tak! Kramiz

Margit sa...

Bi tittade också på mellon.......hmm..jag hade önskat att hen...killtjejjen hade vunnit. Men jag saknade att han inte hade klänning på sig igår. ...Fina tak på hotellen. Så många veckor ni var borta. Vi har ju våra två katter. .så för oss är en vecka lagomt. Solen skiner även i dag. Önskar er en trevlig söndag! Kram!

Jenfan75 sa...

Nu blir jag ju riktigt avis . Så skönt att få slippa detta väder för bara en vecka..

wiper sa...

Jag gillar inte vinnarlåten utan samma låt som dig men även några andra.

Vilka fina och frestande bilder från resan. Förstår att ni haft det härligt.

Ha nu en skön söndag
kramar

Nett sa...

Härligt, bra att ni trivdes, det är ju en av orsakerna till att man då återvänder. Hoppas att du har haft en fin Söndag. Kram

Veiken sa...

Marquesa känner jag mycket väl till, men aldrig bott där. Fina bilder på taken. Jag tycker om att se städer och byar lite grand från ovan! :) Kram

Sussi sa...

Ni bodde högt upp. Det gäller att inte vara höjdrädd :)

Jag är en av dom som tycker rätt låt vann. Jag gillar You med Robin. Hoppas det kommer gå bra för honom. Men man vet aldrig med Europa..

Kramisar

Bibbi sa...

Hej Gilla!
Tack för din positiva kommentar hos mig :)
Är det du som håller i fototemat?
Det var kul i alla fall....

Suss gott vännen