tisdag 23 juli 2013

Måndagen är slut och har övergått till tisdag.


I förmiddags hade jag det jobbigt med bredbandet igen. Vi gick ju över till 3 och den dosan vi har för att komma ut på nätet har krånglat väldigt mycket. Det är knappar hit och knappar dit, som man blir tvungen att trycka på för att komma igång. 
Så vi begav oss upp till Väla som vanligt och försökte få hjälp. Men det gick inte så bra, trots att jag hade fått ett nytt simkort i lördags till dosan. Den brukar stänga av sig och jag får klicka på den och när den "säger" att den är uppkopplad, går det ändå inte att komma ut på nätet med datorerna. 

Så det verkar som om den enda lösningen är att reklamera den. Men då får man ju räkna med att inte komma ut på ett bra tag. För det gick inte att få låna en ersättare i butiken idag. Men som synes är jag uppkopplad nu. 

Så jag får skynda mig innan den förbaskade apparaten stänger av sig igen.

När vi kom hem, bytte vi till mera solbadarkläder och åkte upp till Sibbes dotters koloni. Han sa att han ville träffa Baloo, men han var med Matte och den andra dottern och låg vid stranden och badade. 

Så jag visar bilder på Mattes brors familjs lilla vovve, Cissi. Det finns en swimmingpool i trädgården. Den hade blivit skadad av grannens barn, så man höll på att tömma poolen för att få bort den och byta den till en annan, som grannen hade betalat för. Då passade man på att låta henne doppa sig i poolen och sen kom hon skuttande dit, där jag satt. 
 Dom hade lagt ut en handduk på gräset, så hon kunde ligga där och torka.
 Men hon var ju för kul, för hon boade in sig i handduken och torkade sig själv nästan. Hon rullade runt så hon rullade in sig i handduken och ut igen.
Cissis Matte sa, att hon gillar hennes hårfön, när hon har blivit badad hemma. Då jagar hon sin Matte ända tills hon tar fram fönen och torkar henne med den. 

Ja, så är dagen slut och har övergått till natt. Så det blir bingen om en stund.



Dagens Citat: 
Att gifta sig med en man för att han ser bra ut 
är som att köpa en ost utan att ha provsmakat den.  
Brigitte Bardot.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 

♥ ♥ ♥


5 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,,Aj då hoppas det löser sig med bredbandst..Klart det blir kul att få träffa de dina..
Det blefv jättegott med dom små baconrullarna..
Nu drar jag norrut..Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Vi har också mycket krångel med 3s bredband. Blir det snart inte bättre får vi väl byta. Snart åker jag till Stockholm. Kram

trollet sa...

Hatar när teknik inte bara fungerar!! Önskar dej lycka till;)
Skön torkstil på vovven=))
En korthelg i stugan var jätteskönt!! På onsdag går jag på semester!

Veiken sa...

Det är riktigt dåligt att inte kunna ge er en backup tills problemet är löst! Ni betalar ju för ert bredband...suck....Dom tror att dom kan göra som dom vill. Jaha 3s bredband verkar tydligen vara krångligt! USCH! Kramar

Ellis sa...

Hej!
Låter som en bra dag, hoppas ni får ordning på bredbandet också! =)
Roligt med en hund som gillar hårfön, det har jag inte hört förr.
Ha det så bra!
Kram Elenor