söndag 6 februari 2011

Tack Veiken!

Jag har fått en ny Award. Med den skulle följa att man ska skriva fem saker om sej själv och skicka Awarden vidare till 15 personer. Det känns lite konstigt och hade räckt med ett mindre antal, så vem som helst som känner sej triggad får ta den här.


Min äldsta bloggarvän är den här personen och jag fick Awarden genom henne.


Klicka på bilden och du kommer till Veikens sida. Vi träffades i slutet på juli 2008. Då var vi på ett café i Killeröd och drack kaffe och åt goda kakor. Innan dess var vi vänner på Reseguidens sida. På min sida i Reseguiden har jag skrivit ett inlägg om Café Killeröd vid ett annat tillfälle. Vill du se lite bilder därifrån så klicka här.

Nu är hon med i Reseguidens reklamsnutt på TV. Den kan du se här nedan. Klicka på loggan, så får du se reklamfilmen.


Så var det uppdraget.

Jag tar bloggarna i tur och ordning efter att de har kommenterat hos mej i min förra blogg. Det blir inte så många som önskat.

Sen skall dom som jag länkat till länka tillbaka till mig och fortsätta att skicka runt loggan. På samma sätt som jag. Till slut är hela Bloggosfären fylld, med awarder. En sorts kedjebrev. Dom som får en Award av mig gör naturligtvis vad dom vill med den och ingen skall ju känna sig tvingad att hänga på. Jag har kopierat den texten från Veiken.




  • Carina, med Izors blogg.
  •  
  • 4U2, som är en ny bekantskap för mej.
  •  
  • Sita, som är en mycket flitig bloggare.
  •  
  • Nett, med En kopp kaffe.
  •  
  • Kaffehörnan. En härlig kille.
  •  
  • Mia med titeln Torparmor.
  •  
  • Kloppan. Jag vet att hon inte är förtjust i Awarder, men jag kan ju länka till henne ändå.


Så var det lite om mej också
  1. Jag är född i Stockholm
  2. Jag har tre barn boende i Stockholm.
  3. Jag har sju barnbarn. Nästan alla bor i Stockholm.
  4. Jag har ett barnbarns barn och ett till på gång. I Stockholm.
  5. Jag har bott ihop med Sibbe i 31 ½ år.
Dagens Citat:

Om det är något du inte gillar

- ändra på det!

Om du inte kan ändra på det

- ändra på din attityd.

Maya Angelo.

--------------------------------------------------------------------------
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

 

12 kommentarer:

kaffehörnan sa...

Tack så mkt vännen
Självklart kommer jag infoga den hos mig
Självklart eftersom jag e lite busig, kommer jag skriva en rad
kram

Efwa - Medea sa...

Hittade till dig via 4U2. Gillar ditt "dagens citat ". Ha en bra dag!

Eva sa...

Godmorgon.
Vilket bra påhitt med en liten award.
Hoppas du får en bra måndag.

Nett sa...

Tack söta du.. brukar heller inte tycka om dessa awarder, tar dem ibland och ibland inte, beroende på tidsbristen att välja folk vidare är jättesvårt och speciellt då 15 stycken *pust*

Kram

Siita sa...

God morgon Gilla. Tar inte emot awards. Tack iaf. Må så gott. Kram

Anonym sa...

Grattis till Awarden!

En fråga - har du möjligen Stockholmsanknytning? ;-)

Carina Sjölund sa...

Grattis till awarden!
Tror jag hoppar över denna gång!
Men tack ändå :)
Kramen♥

4U2 sa...

Tack. Dem kommer snart i min blogg!

Anonym sa...

sv: Min fråga om Stockholmsanknytning var en aning ironisk - jag såg ju på dina svar i inlägget att du har Stockholm i ditt hjärta :-)

Mia systeryster sa...

Grattis till Awarden, den är du väl värd=D

Nett sa...

Jope, det vet jag, oftast brukar jag skriva, den som vill anta den gör det :) Nu är det snart jobb för min del. Kram

Anonym sa...

tack för awarden. det var jättegulligt av dig.. om jag får tid ska ja lägga ut den
kram