torsdag 3 februari 2011

Vad ska jag göra en torsdag?

  • Skriva att göralista. (Blev avbruten, för att Björn Ranelid var på TV i en repris)
  • Ta hand om våra ytterrockar, som behöver borstas rena.
  • Laga ett hål i överkastet, som behöver lämnas till tvätt.
  • Sätta ner julsakerna i källarförrådet.
  • Vattna blommorna.
  • Handla mat m.m.
  • Hälsa på våra vänner K o L.
  • Gå ut med Noack
  • Titta på Antikrundan
  • Publicera bloggen.
Det går inte att stryka över det som är gjort, så det får bli understruket istället. Tänk allt blev gjort som jag hade föresatt mej utom hålet i överkastet. Men jag har suttit och virkat på en duk istället nu i kväll. Kanske överkastet blir lagat i morgon???? 



Så till en annan sak: Skåningen allas vår Yvonne tänker anordna ett bloggarmöte den 7 maj och hon vill ha anmälan så fort som möjligt. Klicka på Skåningen här ovan, så kommer du dit och kan läsa vad hon har tänkt sej ska hända.



Det här duger ju inte. Inte ett enda foto. Då får jag väl sätta igång då.

I förrgår var vi på kinakrog och åt lunch.



Igår gick min älskade "Armaniklocka" sönder. Den var inte riktigt hel förut för det var en ram, som hade trillat bort och nu var det glaset som gick sönder. Varför vet jag inte. Kanske jag har slagit emot nån stans.


Så här såg våra vackra tulpaner ut i morse. Lite bedagade kanske men riktigt vackra i alla fall.


Så tog vi bilen för att hälsa på hos våra vänner på Råå. Jag har berättat här om dom tidigare. De hade ju fått vattenskada i sitt hus och då tog jag bilder då också. Skadan inträffade i augusti och allt är inte ordnat ännu.



Köket nu är inte färdigt än. De väntar på flera skåp och nya vitvaror också.



Mera kök.

Nykaklat badrum.


Tvättstugan är inte heller färdig än.


Här är det gästrummet/arbetsrummet. Man har rivit ner väggen till vänster och byggt upp den på nytt, men golvet har sjunkit och måste höjas en bit fortfarande.


Så här ser det ut i sovrummet. Det är inte heller klart.


Här är det kaos i vardagsrummet/stora rummet.


Här hade vi tur att kunna sitta och dricka gott kaffe med bröd som vi hade med oss.



Nästa del av rummet. Där brukar de sitta och titta på TV. Jag tror inte att det är många som skulle orka med att ha det på det här sättet. Sover gör de alltså fortfarande i förrådet, lagar mat i garaget, äter ute ibland, och har en bajamaja med dusch på tomten. Tänk dej att behöva gå ut dit i mörkret på natten! Bläää!



Dagens Ranelid:

Mina berättelser är flyttfåglar som söker värmen

och jag ger mig inte förrän de hittar ett bo i ditt hjärta.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

11 kommentarer:

Maria sa...

Det var en riktig röra era vänner har det måste vara väldigt tröttsamt. Säkert blir det kanon när det väl är färdigt. Va hundan va du är duktig på att skriva upp vad som skall göras och få det gjort. Gör du alltid så?
Önskar dig en bra helg/kramizar

Yvonne :-) sa...

Morn! Idag är det fredag här nere i Skåne.Tack för att du satt in om träffen.Du verkar ha bra kondis,eftersom Noack inte tröttar ut dej.Kram!

Yvonne :-) sa...

Ska kolla mina bilder.Annars ta min header.Kram!

Yvonne :-) sa...

Ok Ska se om jag har någon bra bild..
Kram!

ansepanse sa...

då får du lämna in din fina klocka på lagning
vad ledsamt för dina vänner med vattenskador och allt jobb med det
ha en fin fredag - kramar

Nett sa...

Duktiga du, min lista är kort eller ja den är lång men den är kort på gjorda ting, men nu så har jag ledig helg och då skall jag hinna med en massa tänkte jag. Kram

Yvonne :-) sa...

Nu finns det en bild! Ha en skönfredagskväll.Kram!

Carina Sjölund sa...

Det bästa på din lista är väl att du får gå ut och gå med gullpojken :))
Ha nu en trevlig Fredagskväll!
Kram vännen!

Yvonne :-) sa...

Tack vännen! Det var gulligt av dej.Kram!

veiken sa...

Tänker du komma på bloggträffen? Skulle vara kul att träffas igen! :) Synd på din klocka, hoppas den går att laga! Kram.
Du har något inne hos mig - om du vill! Kram igen.

Sussi sa...

Det var inte mycket kvar på den listan. Du har hållt dig sysselsatt ;)

Vad trist att din klockan gått sönder. Som tur var så finns det kunniga klockfixare..

Det är en hel del kvar hos dina vänner att göra. Men gud så skönt när det är gjort sen..

Kramisar