tisdag 18 juni 2013

Fototriss del 223: Småkryp

Så var det dags för
igen. Nu ska det handla om små kryp, till exempel insekter. Få se vad jag hittar i arkivet.
Den första bilden blev på en insekt, som jag inte ens kan se själv vad det är för sort. Jag har gissat på en humla tidigare, men är tveksam numera.
Det här är ett flygfä, som jag hittade på väggen i hallen en gång. Den har ju helt genomskinliga vingar.
Så hittade jag den här vackra fjärilen, när vi var och hälsade på hos min son en gång. Ja det blev tre flygfän, som jag fann efter mycken möda i mitt galleri.

Vill du se vad andra har funnit på i sitt Triss, så kan du klicka HÄR.


Dagens Citat: 
Det bästa med att vara gift med en arkeolog, 
det är att han blir mer och mer intresserad av dig ju äldre du är. 
Juhak.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. Nytt inlägg idag.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Väldigt fina bilder på flygfän! Så bra att de satt still när du fotade dem! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Ha en härlig dag. Kram

Tommy sa...

SV: Tack!

Jag har det bra, semester och mannen är äntligen hemma så jag bara njuter!

KRAM

Tommy sa...

Sv: Tack!

Att campa är faktiskt underbart!
Jag kopplar av på ett helt annat sett när vi är i husvagnen och verkligen försöker njuta, att inte tänka så mycket och bara finna energi!

KRAM

Ma sa...

Fin triss. Kul att Du lyckades hitta tre småkryp i Ditt arkiv. Jag har faktiskt inte hittat tre ännu och därmed inte lagt upp någon triss ännu. Få se om jag hittar några innan temat byts...

Fenixmonas sa...

God morgon i stugan denna torsdag! Kramiz

Yohanna - Fotograf i Hälsingland sa...

Vilken jättefin fjäril! :)

SV: Åh men tack så mycket! :D