måndag 19 mars 2012

Te var det här.


Ja, så börjades en ny vecka igen. Vi begav oss ner på stan i förmiddags, för att köpa te.


Allra först hamnade vi i Nillas klädbutik, som jag har beskrivit förr. Senast var det när jag köpte en jacka där. Nilla som har butiken hade just kommit hem från Paris och hade börjat få in vårkollektionerna. SÅÅ snyggt. Vi brukar kika in och prata lite mellan kunderna, eftersom jag också har haft en dambutik förr. Vi har ju ungefär samma erfarenheter av inköp och så vidare.
 Det finns en speciell tebutik, som vi alltid går till. Den heter Five o´clock Tehandel. Deras hemsida gäller enbart butiken i Malmö, men den bästa finns här i Helsingborg enligt innehavaren. De har massvis med olika tesorter och säljer också kaffe och tillbehör.


Den sorten vi tycker bäst om heter Fortuna och har en smaksättning med frukter och doftar så gott.

Nytt för idag. Klicka in dig här, så kan du läsa lite om Kos.

Dagens Citat:

Man hör bara de frågor,
som man är i stånd att besvara.

Friedrich Nietzche.
*********************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

11 kommentarer:

Ninja sa...

Jag gillar deras porslin :)

Siita sa...

Godmorgon.Verkar vara en komplett o fin butik. Kram

Fenixmonas sa...

Fint porslin de hade där! Jag är ingen tedrickar, dricker bara kaffe. Kramiz

http://hannaskrypin.se sa...

Vad gott med te!

Nett sa...

Jag brukar tycka att det är så mysigt inne i dessa tebutiker, trots att jag inte är någon tedrickare ;)

Jag tycker den är jättefin din reseblogg, har kikat in där innan. Jag tror nog att många gör det men kanske bara kommenterar härinne.

Kram

Sand mellan tårna sa...

Ja det kan man verkligen säga att te var det här.
Först läste jag tre;)
God morgon!

Veiken sa...

e är så gott, men jag är inte så förtjust i alla godissmaker. Te ska vara te. Gammalmodigt javisst, men det är gott! Kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna onsdag! Troligtvis får vi påhälsning av solen idag...om nu bara molnen kan flytta på sig lite...Kramiz

Nett sa...

Godmorgon! Hoppas att du får en fin solig Onsdag. Den nya är en kompaktkamera, det var just det jag ville ha en bra sådan som uppfyller nära en systemkameras egenskaper, systemkamera har jag oxå :) Kram

kaffehörnan sa...

Tingeling du
Då är de extrakul att kika in
kram

Carina Sjölund sa...

Halloj!
Nu är jag tbx efter några dagars uppehåll.

Här skiner solen idag och 6 grader varmt, kan det bli bättre :)
Kramen kära du♥