fredag 7 september 2012

Fölsegris! (Skånskt uttryck)

Idag har jag suttit framför datorn mest hela dan. Varför det då? Jo, jag fyller år idag och har en massa vänner på Facebook, som har gratulerat mej. Jag vill ju tacka för gratulationerna förstås, så det har tagit sin tid.
Så har jag fått telefonsamtal också. Det första var från min kompis från skoltiden i Arboga. Vi var allra bästa vänner då. Idag säger man väl att man är kompisar, men det är ju detsamma.Här kan du se oss båda, när jag tog Realen för 60 år sen i år. Det är mina småsyskon som står bredvid.
 Sedan har vi varit och hälsat på Mona i Linköping. Vi talas inte vid så ofta, men när nån av oss fyller år, så ringer vi. Idag blev det genomgång av vår ungdomstid i Arboga i ungefär 40 minuter. Hon blev förvånad att jag svarade, för vi brukar vara bortresta när jag fyller. Vi hade en verkligt trevlig stund idag.

Hittills har över 30 personer gratulerat på FB och 5 i bloggen. Så var det telefonen som ringde också och flera mejl.
När Matte kom med Baloo, råkade jag vara på toan. Hon hade givit honom ett paket i munnen så jag fick det av honom när jag kom ut. Godsaker! En chokladkartong!
Vi firade inte så noga själva, utan jag gjorde en äppelpaj, som vi åt med vaniljsås till. Nästan hälften gick åt, trots att det var en stor form.
 Det här var min portion.
Dagens Citat:
Ett spontant tal
tar tre veckor att förbereda.
Winston Churchill.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Nett sa...

Härligt att bli grattad på alla de sätt idag som man inte kunde bli förr. För idag blir allt så mycket lättare, förr när man ringde någon som fyllde så kunde det tuta upptaget hela kvällarna ;) Kram

Fenixmonas sa...

En härlig fin fölsda blev det ju...fast vad firar vi egentligen...att vi varit med ett år till eller bara precis dagen då man föddes...Jaja, huvudsaken att man har trevligt på sin födelsedag och det tycks du ha haft! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Ja när man har FB blir man riktigt grattad, det märkte jag med när jag fyllde förra året. Så fint att få paket av Baloo. Kram

ansepanse sa...

då blev du riktigt ordentligt gratulerad :)
vet du, jag är född i Arboga :)
önskar dig en fin lördag
kramar

Mita sa...

Det gillade väl Baloo att få bära fram ett paket i munnen..*L*..
Vad gott med äppelpaj,det är ju såna tider nu.
Vad härligt att få så många grattishälsningar,tänk vad nätet är smidigt när det gäller sånt,
Citatet gillar som vanligt..*L*..
Kramen och ha en fin dag♥

Nett sa...

Och förmiddag hade jag aldrig ringt då, för då sov jag. Natten kanske, då jag är som vaken bäst. Men jag anar att då sover du ;) Hoppas att du har en fin Lördag. Kram

Anonym sa...

Hej du,,Ja det blev faktiskt riktigt gott,,jag brynte köttet lätt i stekpannan,sen fick det gå färdigt i ugnen,,blev saftigt och fint,,Ha en skön kväll.Kramen.

Nett sa...

Javisst är hon, den sötaste i ett par små skor :) Har en känsla av att jag kommer att skämma bort mina kommande barnbarn :) Kram