måndag 10 september 2012

Besök på Råå och i Båstad.

Igår var vi på Råå och tittade i Sjöfartsmuséet där. Det är mycket fint och allt arbetet utförs av frivilliga. Några bilder kan jag visa nu, men tänker lägga in fler i min Reseblogg.



Så idag for vi iväg till Båstad och tittade runt. Förra gången vi var där, så var det veckan efter Tennisveckorna och då var det så mycket folk, så vi rymde därifrån. Idag syntes det att säsongen är slut. Det är många butiker som har stängt över vintern redan. Men det fanns tillräckligt många ändå att titta in i. Speciellt en silver-smyckesbutik, som hade väldigt vackra smycken. Vi brukar gå in där bland annat, när vi är i ”stan”.
Jag tog en tur runt Mariakyrkan vid torget, för jag hoppades att den skulle vara öppen, så jag skulle kunna gå in och se hur det ser ut där inne. Men det var stängt, så jag fick nöja mig med att fota ett par vackra dörrar till kyrkan.

Till slut drog det i kaffetarmen och eftersom det mesta var stängt, så for vi iväg till Boarp och På Kanelen, där vi drack gott kaffe och åt varsin god tårtbit. Vädret var så pass fint att det gick att sitta utomhus.
Så köpte vi lite nya blommor till vår balkong. Mina Mårbackor har nästan lagt av, så det behövs nåt nytt. Det blev rosa ljung, som är Västergötlands landskapsblomma och silverek. Det kommer nog att bli fint ihop.

Sen blev det hemfärd. Det var en så vacker himmel, så jag "sköt" genom fönstret på bilen.
 Väl hemma blev det TV med X-factor och Lillyhammer. Båda två programmen är jättebra tycker vi. 
Kika gärna in på min Reseblogg, så får du se fler bilder från Muséet på Råå.

Dagens Citat:
Den som fruktar lidandet
lider redan av det han fruktar.
Michel de Montaigne
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ 
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Aurora sa...

Morn. Jag märker att jag missade en del vid mitt besök i Båstad i somras.Kram

Fenixmonas sa...

Ännu en innehållsrik dag! Här gick det på envishet och sen blev det soffan...Kramiz

Sand mellan tårna sa...

PÅ Kanelen, vilket roligt namn:)
Många härliga utflykter ni gör.

Carina Sjölund sa...

Många roliga utflykter ni gör.
Blir smått avis :)
Kramen vännen♥

kaffehörnan sa...

Nja du kära tös, jag är inte på kanelen haha

Undrar en sak, kommer dina kommentarer fram till skåningen ?
Kram

Nett sa...

Vilken fin dag, så sällan man göra sådana dagar här. Skulle önska att de inträffade oftare. Nu har du fyllt i fel webbadress hos mig.. Kram

Siita sa...

Hann inte med att skriva i morse. Men nu skriver jag ist. Har inte varit i Båstad men åkte förbi när vi var till Torekov. Kramn

Maria sa...

Nu när jag fått lite kontakt med yttervärlden får jag säga Grattis visserligen för sent men bättre sent den aldrig.
Å vad jag tycker om att besöka museum där dom byggt upp rum från gammal tid så roligt.
Ha de finfint/kramen