tisdag 4 september 2012

Tura till och från Helsingör.


Igår blev det inte nåt inlägg av och idag kan jag säga att det är lite segt. Orsaken är att vi blev bjudna på en Tura som man säger i Helsingborg. Tura betyder att man köper en enkel biljett till nån av färjorna till Helsingör och då kan man sitta kvar att äta eller dricka, eller bådadera. I går var det Aurora vi åkte med.

Det var Baloos Matte, som bjöd oss för att vi passar honom åt henne, när hon jobbar. Sibbes dotter (hennes Mamma) och hennes man var också med.

Det var skaldjursbuffé igår för första gången på höstsäsongen. Vi älskar ju både fisk och skaldjur och var verkligen glada. Jag började med fisksoppa som var verkligt god.

Sen blev det andra bullar! Nämligen som ovan, krabba, räkor och lite smått och gott.  Jag kunde ju inte sitta och fotografera hela tiden, så jag kan ju berätta att man fick olika sorters musslor, krabba, kräftor och fiskgratäng med mera. Allt smakade jättegott och ordentligt mätta blev vi.
Från vår plats i fören såg vi den här vackra solnedgången över Helsingör.
Vi hade en jättego kille som serverade oss. Och eftersom han känner Baloos Matte i form av att de är arbetskamrater, så var han ofta framme hos oss. Han brukar visst uppträda på Wallmans här i Helsingborg också. Så kul vi hade med honom.
Han gjorde en ros av en servett och en skjorta av en tjuga. Helkul!
Så här kul hade vi som synes. Bilden har jag stulit från Matte på Facebook.
Så småningom gick vi iland och vi tre Matte, Sibbe och jag tog bussen hem. Där kom en kompis till Matte, som hade haft hand om Baloo under kvällen och mötte oss på gatan med honom. Himmel så glad han blev när han såg oss. Han tuggade oss över händerna, för att visa sin tillgivenhet. och skällde som bara den. Sen satte vi oss vid vår lokala pub och drack varsitt glas vitt vin.
En kul grej! Idag fick jag fick ett brev ifrån Löfbergs lila. Det var ett varuprov från dem, för att jag gillade dem på Facebook. Det hade jag glömt bort. Så nu har vi kaffe av alla de sorter.
Dagens Citat:
Diplomati är konsten
att be någon dra åt skogen,
på ett sådant sätt,
att han ser fram emot resan.
Okänd.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

17 kommentarer:

Yvonne sa...

Vilken härlig tura ni hade!!! Goer mad å möe mad.. Kram!

ansepanse sa...

vilken trevlig båtfärd ni hade med god mat och trevligt sällskap :) det syns på bilden att ni verkligen hade roligt
Baloo gör som Nemo då, han biter också alltid i händerna om jag varit borta från honom, det är väl glädjen över att matte kommit tillbaka igen
kramar

Siita sa...

Vilket gottis ni fick o äta. Tingeling finns på FB. Hon bloggar sällan nu. Kram

Augusta sa...

vad gott! Krabba är ju så gott och räkor. En riktig toppendag för er :)


Kram till er

Yvonne sa...

Förstår att det var en tur som ni kommer att minnas.. Kram!

Mita sa...

Jisses så mycket gott ni åt, man kan lugnt säga att det var en supertrevlig båtresa ni gjorde,
Så Baloo gör så där när han blir glad. Våran berner kille som vi hade han tog en sko i munnen och sprang runt,runt med den...
Haha..vilket kul ordspråk du hade i dag...I love it**
Kramen

Carina Sjölund sa...

Trevlig resa ni gjorde.
När Izor ser jag komma hem, bitar han mig över armen och håller fast, följer mig dit jag går :)
Natti natti vännen!
Kramen♥

Yvonne sa...

Jag har suttit och redigerat bilder och då går klockan så fort... Nattikramen

Fenixmonas sa...

Å´vilken mat!! Massor av skaldjur som jag älskar!!! Jag fick också kaffe igår och dricker det just nu...inte illa alls,. Riktigt gott! Kramiz

Sand mellan tårna sa...

Vilken härlig tur ni ser ut att ha haft.

Yvonne sa...

Jag brukar klippa med maskin ,men nu tänkte jag att det är nog bäst att han får ha lite hår kvar. Kram!

ansepanse sa...

Sv: då är Nemo lik Baloo på det också att han skäller ut mig om jag varit borta :) Sluggo gör aldrig så men han blir glad över att Nemo är så "sprallig" och försöker få igång Nemo på lite lek istället
kramar och önskar dig en fin dag

Yvonne sa...

Jag kan gör så också med min maskinsax ,men ibland så klipper jag med vanlig sax och kam.. Kram!

Nett sa...

Ni ser verkligen ut att ha haft det jättebra och den maten ser det inte ut att vara något fel på. Kram

Nett sa...

fejk, ja alltså de är kopior av äkta converse, och därmed en stor skillnad på priset. Kram

ansepanse sa...

Sv: jo, det är härligt med två vovvar :) de leker med varandra och ska för det mesta göra samma saker, vi har haft en del hundar genom åren så jag kan hålla med om att hundar har sina personligheter även om de är av samma ras
önskar dig en fin kväll - kramar

Veiken sa...

Vilken härlig dag! Vi kan ju åka till Danmark över dan, men fram och tillbaka. Mysigt med god mat och en lite minikryss! Kram