lördag 22 september 2012

Lördagsmys med kompisar.

Idag hade vi ”främmande”. Det var våra två vänner  Gittan och Jan från hamnen nere på Råå. De hade med sig en flaska vin som present och jag fick dessutom en Femina och en blomma från deras trädgård.

Vi hade lagat mat i förväg förstås. Sibbe gjorde en laxform med potatismos, grönsaker och creme fraiche.
Jag ordnade med en äppelpaj med vaniljsås. Och en sallad till maten.
De hade med sig sin vovve Hubbe, för de kunde inte få nån hundvakt. Men det var ju bara trevligt och Baloo var ändå inte här utan med Mattes Pappa.

Maten smakade gott var alla överens om. Vi hade bestämt att de skulle komma redan klockan 3 på eftermiddagen, så vi skulle ha god tid på oss att hinna med att prata mycket med varann.

När vi hade ätit delade vi på oss och Gittan och jag fotade varandra för skojs skull. Hon var så vackert klädd.
Och jag visade en jacka, som jag hade plockat fram från garderoben, när jag städade häromdan.  Jag fick ha den ovanpå min klänning. Jackan köpte vi för många år sen nere på Tenerife, men den har inte blivit så mycket använd, men med höstens ny mode, ser den ut att vara ”inne”. Den är mycket glittrig, nästan som om den är paljetterad. Men det framgår inte av fotot.
Killarna satt för sig och pratade under tiden, medan vi pratade om ett eventuellt samarbete om foto och skrift. Får se vad det kan föra med sig. Ingenting avslöjas nu.
Tiden gick fort och när klockan var vid 9-tiden körde de hem. Sen diskade jag och städade undan, så det slipper vi i morgon.

Dagens Citat: 
Om stenålderns barn hade lytt sina föräldrar 
hade vi fortfarande levt i stenåldern. 
Red Top (Lennart Nyblom)

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Din jacka var ju snygg fast den var gammal. Mönstrat är inne just nu. Kram

Nett sa...

Härligt, både mat och dryck och ni verkar ha haft det underbart. Så kul att jackan kommer fram nu. Kram

ansepanse sa...

vilken trevlig lördag ni fick tillsammans med goda vänner och god mat, vad fint klädda ni är båda två :), jag gillar verkligen din fina jacka
bamsekramar

Fenixmonas sa...

Det där ordspråket var verkligen bra...så sant, så sant! Trevlig eftermiddag och kväll förstår jag! Vänner är fint! Kramiz

Veiken sa...

En toppenlördag med andra ord. Fiskgratänger direkt från ugnen är ljuvligt! Kram

ansepanse sa...

Sv: jag tror också att den jackan passar superfint till svart
min bild - jo, det är en glaskanna med lite vatten i :) jag har liksom tagit bilden lite närmare inpå
kramar