fredag 14 september 2012

Utflykt igen. Den här gången till Eslöv.



Idag for vi iväg till Eslöv, för att hälsa på mitt Barnbarn, som fyllde år förra veckan. Det här fick hon i födelsedagspresent. Det ena fotot har jag själv stående ovanpå bokhyllan hemma.
Fotot tog jag förra gången vi var i Eslöv och hälsade på. Jag hittade den söta ramen och visste med en gång att jag skulle ge henne ett foto på hennes gullige gosse, Lucas. (Mitt tredje Barnbarns Barn).

Vi åkte hemifrån och när vi kom nära Eslöv ringde jag för att kolla, när vi skulle ta av från vägen, så vi skulle hitta till dem. Jo, första rondellen var det.
             
Men jag lurade Sibbe att ta till höger, vid en vanlig avfart, så vi åkte vilse och fick ringa igen, för att hitta rätt. Vi hade hittat ett Netto och det visste vi att det skulle finnas, där vi skulle åka in till en parkering.
            
Vi hittade rätt till slut i alla fall. Först hade vi tänkt bjuda ut ungdomarna på lunch, men det regnade, så det bestämdes att vi skulle köpa med oss nåt istället. Det blev en smörgåstårta med räkor och lax. Den smakade faktiskt riktigt bra och den räckte ordentligt och det blev lite över.
        
Det går väl att förstå att jag hade kameran igång nästan hela tiden för att fota den lille. Det var så att batteriet började ta slut så småningom. Jag fick till slut 48 bilder, sen jag hade rensat bort flera, för de hade blivit otydliga. Ett så litet barn rör sig ju snabbt hela tiden, så det är lätt att få suddiga bilder.
Här är det Lucas, när vi nyss hade kommit. Han sitter i sin ”gungstol” och gurglar och skrattar.
Nu sitter han i sin Mammas trygga famn.
 Så här solig var Lucas hela tiden. Han bara skrattade och myste. Det är en riktigt glad liten gosse.
När vi kom, så visade det sig att de hade en hund också, en rottweiler, som heter Dunder. Honom hade vi inte träffat tidigare, så Sambon försökte få honom att inte dyka på oss. Han blir alltid så glad, när det kommer folk och hälsar på. Men vi är ju vana vid Baloo och Dunder bar sig åt exakt likadant som Baloo brukar. Han är kelen och lite busig, men väldigt lydig.
Lite senare kom den lilles Farmor och hälsade på också. Det var en verkligt trevlig och rar människa. Och Lucas fullkomligt avgudar henne.

Så blev klockan så mycket att det var dags för oss att åka hem och i dörren hemma kom förstås Baloo och hälsade oss välkomna hem.

Dagens Citat:
Demokrati är det samhällssystem,
där du säger vad du tycker
och gör som du blir tillsagd.
Gerald Barry.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

13 kommentarer:

Aurora sa...

Gulligt.Jag antar att du inte körde vilse på vägen hem. Kram

Oldmolly sa...

Aha! Visby! Gotland är jordens paradis. Själv har jag en liten strandbod i Klintehamn.

Siita sa...

God morgon. Så goa dom är dom små. Ska åka till Thea i morgon. Kram

Nett sa...

Vilken sötnos ni var och hälsade på :) Kram

Fenixmonas sa...

Så trevligt ni hade! Fin liten kille o så glad! Bra ordspråk idag! Kramiz

wiper sa...

Sött barnbarn och fin ram. Vilken härlig utflykt och kul att fira födelsedag för den lilla.

Ha en skön lördag
kram

ansepanse sa...

vilken trevlig dag det blev :) vad söt han är den lille Lucas och så fick ni träffa en rottweiler till :)
bamsekramar

Mita sa...

Men så fin liten kille, man kan inte se sig mätt på dom små.Jag förstår att ni hade trevligt där.
Åker vilse det gör jag hela tiden nästan om jag kommer på nya ställen, speciellt om det är rondeller inblandade,hehe....
Ja hundar är sig lika med sin glädje,människor som inte är hundvana blir lite förskräckta nästan..*L*..
Kramen och ha en fin dag♥

ansepanse sa...

Sv: men det visste jag ju att Baloo är en berner sennen :) fast jag tänkte bara lite fel där :)
kramar

Veiken sa...

Vilken härlig liten kille. Dom är ljuvliga dom små sockergrynen. Tyvärr har jag inget till övers för rottweilers. Hemska hundar......ryser. Kram

Augusta sa...

Vilken söt liten kille :)Ramen var jättefin så mamman blev helt klart glad.

Hunden var fin. Själv har jag respekt för denna ras men roligt att höra att det var en snäll och gosig :)

Kram

Yvonne sa...

Vilken trevlig dag ni hade Lucas är en söt kille .rottweilern får vara för min del,har blivet biten av en sån... Kram!.

Yvonne sa...

Jag har bara hört talas om Marks bok .jag blev biten för tre år sen av en rottweilers som bor i vår gata .Han fick avliva den för ett år sen.Tänk ni var inte långt ifrån mej,eslöv ligger ju bara ett stenkast härifrån.Vi kunde ju ha träffats. Nattikram!