tisdag 20 november 2012

Så har vi Baloo för första gången på rätt länge.


För första gången sen i torsdags var Baloo hos oss igen. Han blev jätteglad, när han kom in och började faktiskt skälla ordentligt på mig. Precis som han gjorde när Matte kom hem efter 14 dagar i Thaland tidigare. Han lät likadan mot mig idag, när han kom hit. 
Vi hade en dörr i köket som hade trillat av sina hängslen eller vad de heter. Det gick inte att laga det själva, så vi fick besök från husvärdens hjälpreda. Han och Baloo känner varann väldigt väl, eftersom Matte bor i ett av värdens andra hus och de träffas för jämnan. 

Men idag svansade han inte så mycket, när de träffades här, utan svansen stod mer eller mindre rakt upp. Baloo ville tydligen inte vara kompis med honom, utan satt mest och såg avvaktande ut. 

Jag har ju själv sett när de har träffats utanför huset där Matte bor och som Baloo busar med honom då och är jätteglad.

Det blir en till liten video på Baloo, när han fick en ny leksak hos oss.

Dagens Citat: 
Nya Vänner är som nya skor. 
Man går bäst med de gamla. 
Danmark.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

16 kommentarer:

Yvonne sa...

Leksaken hörs som en gris..Jag fick ju två märken! Ja humor hjälper mycket! Nattakram!

Unknown sa...

Glad vart han kan man säga både åt att matte kom och åt leksaken:)

Gilla sa...

Mikael! Tack för kommentaren men jag vet inte hur jag hittar dig på G+, så jag kan svara dig där. Jag kan inte alls se vad du själv har skrivit, för jag begriper mig inte på det. MVH Gilla

Fenixmonas sa...

Hundar kan vara mycket tydliga i vad de gillar o inte gillar...han kanske inte tyckte att mekanikern skulle vara hos er. Missade du bildspelet o musiken igår eftersom du kommenterade på det gamla inlägget...Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! jag menade märket som jag fick för att jag var duktig när de gjorde märket på ryggen.Ha en bra dag! Morgonkram!

Yvonne sa...

Ha ha du är så skojig! Jag är nöjd med sjalen.Det blir kanske fler som vill ha??? Kram!

trollet sa...

Ha ha, sötnos!!
Då har du ju en egen lina och behöver ingen mer inspo;) Perfekt!!

Yvonne :-) sa...

Jag ska fråga på PRO om det är någon som är intresserad av sjalen! Kram!

Yvonne sa...

Klart att jag säger att det finns i olika färger. Kram!

Veiken sa...

Baloo och hans matte måste vara överlyckliga för att ha er så nära!Vovvarna är smarta. Det går ju inte an att vara både här och där. Han visste precis fastighetskötaren hörde hemmaoch visade det! :) Kramar

Veiken sa...

Svar: Jag har arbetat med små barn i många år och dom blir osäkra när det är "rätt" person, fast på fel plats! :) Kram

Siita sa...

När han skällde på dej så betydde det nog att han saknat dej. Kram

Livsnjuterska sa...

Ja, det blir nog att låta bli pga av infektionsrisken.
Ordspråket på bloggen din, var himlans bra.

Kram

Sussi sa...

Så klart han blir glad att se er. Inte alla som har lyxen att ha två hem och två mattar och hussar :)

Leksaker som låter blir snabbt favoriter. Spike har haft en apa som låter just som en apa. Han älskade den. Tyvärr så låter den inte längre men själva apan hänger i. Än har han inte lyckats haft sönder den mer än så.

Kramisar

Agneta sa...

Baloo tyckte säkert att han var på helt fel ställe denna gång :)
tänkte faktiskt på er idag när jag körde förbi ert us på väg ner till frisören.brukar hålla utkik om jag ser ditt fina hår! men inte idag hellerinte..
kram

Diana sa...

Tryggt med en vakt! Även om det är lite läskigt att han gör det mot nån han känner. Kanske för att han träffade honom i en ny miljö.