torsdag 29 november 2012

Gäster hos Malou.


Igår såg vi ett par program av Malou på TV4. Hon hade med bland andra Jerry Williams och Uffe Bengtsson i program-met. Malou intervjuade dem, för att de har kommit ut med en bok om träning tillsammans. Den är med massvis med träningsbilder såg man.  Det lustiga är att jag har träffat båda i ett par olika sammanhang.

Vi börjar med Jerry Williams. Det måste varit nån mgång på 60-eller 70-talet, då min man fortfarande levde. Gerry skulle ha ett uppträdande på restaurang Aveny högst uppe i HD-huset, som det kallades, eftersom Helsingbors Dagblad hade sitt tryckeri i källarvåningen en gång i tiden. Du kan läsa om honom HÄR.
      
Det var tryck på publiken, så det fanns inga sittplatser kvar, så vi två fick sitta på golvet nedanför scenen, där han uppträdde och jag fick höra honom för första gången. Han var redan då en verklig entertainer och satte publiken i extas. Oss med. Bilden har jag lånat på nätet och hans ålder på den, stämmer nog som han var då.
En lustig grej är också att jag hade en filial till min butik i just de lokalerna, som HD hade haft en gång. Men filialen blev inte långvarig där tyvärr.

Så var det Uffe Bengtsson. När vi var i Puerto de la Cruz på Tenerife nån gång på 80- 90-talet, så var vi på ett gym, som Uffe ägde. Han var högst rankad i bodybilding i hela världen och han var den som la grunden till träningskedjan World Class. Den utökades utanför Sverige och han skulle öppna även i Ryssland men blev tyvärr lurad på pengarna. Rysk maffia eller ej? (egen reflektion). Läs HÄR om honom. Det verkade så på honom då i alla fall.
      Ulf
När jag tänkte mig att skriva om de här två killarna letade jag som en galning bland alla mina bilder, för jag visste att jag har foton från Tenerife i alla fall. Det tog sin tid, men jag kom på, att under 80-talet tog vi nästan bara diabilder och de kan jag inte komma åt, för en sån scanner har jag inte. Så en sån skulle kunna bli en julklapps-önskan. Men jag hann inte med ett inlägg igår för den sakens skull.

Dagens Citat: 
Ändra dina tankar 
och du ändrar hela din värld. 
Norman Vincent Peale.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥



Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Jag och min son skulle varit med imorrn, men vår medverkan blev framflyttad till januari pga allt nytt runt Petzells död.

Maria sa...

För min del räcker de å lyssna på Jerry när han sjunger inte pratar för sjunga kan han.
Har fått nyckeln till läg. idag var där en sväng å kollade hur de blivit efter tapetseringen, fiiiint vart de.
Önskar er en fin första advent/kram

Fenixmonas sa...

Så irriterande när man letar o letar efter något som man vet sig ha...Bra att du kom på hur det var med bilderna! Nej, jag vann inte i fjol...Jag vann i Rimstugan 2010...Tänk vad tiden går! Kramiz

Browneyedgirl sa...

Hej hopp =) Kikar in och läser lite. Ha en mysig fredag nu! Kram från mig

ansepanse sa...

Jerrys röst och låter tycker jag om :)
dagens citat = jopp så är det
ha en fin fredag vännen
kramar

ansepanse sa...

Sv: fast vet du? jag gillar heller inte snö, det var liksom lite ironi bakom, jag kommer INTE att skryta med snön, om och när vi får den :)
kramar

Siita sa...

Jerry är en trevlig prick. Såg han i Nobellhallen i Karlskoga, Bofors bjöd på fest där. Kram

Nett sa...

Jerry är ju otrolig så många år som han har hållit igång med sin musik. Kram

Veiken sa...

Jag är ett STORT fan av Jerry Williams. Har sett allt med honom här i Göteborg! Lika bra varje gång! Love him.. Kramar