lördag 2 augusti 2014

FINT LÅN I EN HEL VECKA!

Dagen börjades med att vi städade undan. Det har ju varit så varmt en längre tid, att vi inte har orkat att ta fram snabeldraken alls.
Så hjälpte Sibbe till att färga mitt hår, för det har växt en hel del och utväxten har inte samma färg som den jag brukar ha. Nämligen kopparrött av henna.
Luggen klippte jag i förra veckan för den var alldeles för lång den med. Under tiden, som färgen verkade gick jag runt och dammade överallt. Sånt som inte heller hade blivit gjort på ett tag, för att vi hellre har begett oss ut i solen.
Baloos Matte och hennes Mamma skulle resa på semester ett tag och därför fick vi äran att ta hand om Baloo under tiden. Det var ju ett bra tag sen, som vi hade honom, för de har alla tre bott i kolonin under sommaren.
Området heter Tornet, för det ligger alldeles intill Helsingborgs stads vattentorn, som ser ut så här. Baloo har ju trivts så bra där och Matte sa en gång, att han blev deprimerad, när hon tog honom med sej hem. När dom kom i dag, var det verkligen en vovve som var riktigt glad. Han rusade in i vardagsrummet, där vi satt och skuttade runt och hälsade på oss.
Han hade inte glömt heller att han brukar trivas i Morfars knä. Det är en bild från tidigare, för jag hann inte fram med kameran i kväll.

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

3 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Härligt! Då har ni fullt upp med lille Baloo just nu! Kramiz

Anonym sa...

Ja den vitsen om Tage finns i flera varianter..Här säger man..
Känner du Tage?? Nä svarar man då,,Vilken Tage..Jo hand"Tage"
Haé kul med Baloo Kram.

Veiken sa...

Här ligger också en massa måsten nere, pga värmen! Idag är det dessutom ett rejält åsktryck så vi gör så lite som möjligt!
Svar: Svar: Master Card är nog OK, men VISA är större. Det innebär att om man kommer till områden där få turister finns, kan den situationen uppstå att MasterCard inte är gångbart just där! Mastercard har nog gett bankerna ett bra avtal så att MasterCard ska ta marknadsandelar från VISA!
I Europa är det nog inga problem med MasterCard!
Kram