onsdag 11 juli 2012

Ett kärt besök i Eslöv.


Ja, så kom äntligen den stora dagen, när jag skulle få träffa mitt tredje Barnbarns Barn.
Det regnade småspik, eller snarare större spikar, när vi just skulle åka iväg. Sibbe skulle hämta bilen medan jag skulle gå ut med Baloo. Han kunde ju inte följa med till Eslöv, så han måste ju vara nykissad. Vi blev sjöblöta alla tre. Värst var det med Sibbe, för han fick byta både byxor och tröja.
         
När vi sen kom ner till Eslöv, körde vi vilse, trots att jag hade skaffat vägbeskrivning genom Hitta.se. vi fick fråga ett par tjejer, som talade om att vi skulle vända helt om.
Så småningom kom vi till en Nettobutik och där skulle vi ta till vänster och då ringde min telefon. Det var min äldste son, stolt Morfar till den lille. Han stod ute vid gatan  och vinkade till oss att vi skulle ta till höger in på en parkering.
            
Sen hade vi sällskap med honom och hans älskling till huset där det unga paret bor med den lille sötnosen.
Vi blev bjudna på kaffe och nybakade havreflarn. Men det var inte så mycket det handlade om utan Barnbarns Barnet. (Inga namn, men något foto) Han var så bedårande söt och go. Hade lätt till skratt, men grät bara en stund efter nån timma, för att han var hungrig. Det var ju lätt avhjälpt.
En liten solstråle.
 
En kelen Morfar. Mamma tittar på.
 
Morfars knogar smakar gott, när tansebissingarna snart är på väg. 
 
Här var det fyra generationer.

Och till slut mitt bedårande lilla Barnbarns Barn en gång till.

Men vi hade ju Baloo att passa också, så vi fick ta skeden i vacker hand och säga adjö och tack för idag.

Det hade varit molnigt med uppehåll hela tiden, men när vi närmade oss stan, började det störtregna igen och höll inte upp förrän vi närmade oss hemmet.

Det första vi gjorde var att valla Baloo och sen var det han som kelade med oss.

Dagens Citat:
Optimisten har lika ofta fel
som pessimisten
men han har mycket roligare.
Okänd.
*******************************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

agnetha sa...

Men herre gudana så söt!!

Fenixmonas sa...

Så fin han var den lille! Mitt andra barnbarnsbarn kommer i augusti. Regnar här också, så det är gott att jobba inne. Kramiz

Siita sa...

Vilken liten sötnos han var. Skulle vilja ha en bebis o gosa med här, men dom växer ju så fort. Kram

Nett sa...

Härligt besök ni var på där, och skönt att komma fram efter den resan. Snusa bebisdoft är ju så underbart, ni ser stolta ut allihopa.. Föräldrar, morföräldrar och du på den generationsbilden. Kul att ha med i sin samling. :) Kram

Anonym sa...

Behöver Ni barnvakt kan jag passa bägge två, både bebis och vovve!
:o)
Gosiga charmtroll bägge två
✰✰✰✰✰
Kram
Stevie

Mita sa...

Men så härligt med barnbarnsbarn,tänk att få uppleva det♥
Så fin han är och så glad,det riktigt lyser i hans ögon..*L*...
Kramiz♥

Mita sa...

Jodå,dagens sanning är det med annonsen i tidningen att man kan köpa nybakade semlor på Citygross,två för 15kr.Men det finns säkert folk som köper..*L*..
Jag var 20 när första barnet kom,tre stycken har jag. Men dom har i sin tur varit sena med att skaffa barn så mina barnbarn är ju ganska små fortfarande,men ack så underbara..♥
Kramen♥

Agneta sa...

så söt den lille, alla små är små underverk och alldeles bedårande! :-)
att bli blöt denna sommar är nästan oundvikligt, känns som om dagen är lite småkonstig om det inte kommer minst en störtskur..tyvärr! Men bara att gilla läget, vädret är ju en av de sake vii nte kan göra något å¨t hur gärna vi än vill!
kram