lördag 23 augusti 2014

KÄCKT MÖTE.

 Vi hade några ärenden till Väla Köpcentrum idag och hamnade bland annat på Systemet. När vi skulle gå ut, såg jag en kille, som stod i en utgångskassa och följde oss med blicken och flinade. Det var Marcus, ett av Sibbes barnbarn från Stockholm i sällskap med sin flickvän "Gnagis", som bor i Ängelholm. 

Det lustiga var ju att vi var i kontakt i morse på FB om var Morfar Sibbe hade haft sin stuga förr. De hade tänkt att åka dit och se hur det såg ut i dag. Han kunde inte glömma, när han och hans bror fick bo hos Morfar en vecka för  ett bra tag sen. Så Sibbe ringde till honom och berättade hur de skulle köra. 

En rolig sak måste jag berätta om den gången. Jag var inte där utan jobbade. Morfar hade lagat mat och killarna skulle äta. Men de var lite "grisiga" av sej och tog maten med fingrarna. Så sa Morfar: Här äter vi med verktyg! Då sa Marcus: Hit med en tång då!
          
Den här bilden hade jag skickat till honom för ett tag sen. Det är vid ett annat tillfälle, när hans andra syskon också var med. Då var han 4-5 år gammal. (Andre "man" från vänster)
          
Jag har varit fräck och lånade hans foto, som han hade tagit på samma plats idag. Lite skillnad i storlek får man väl säga. Här är en "selfie", som han tog på sig och Morfar Sibbe idag.
                  
Hans moster kommenterade den här bilden på FB och skrev att han liknar Morfar. Hihi!
                 
Jag fick vara med på ett hörn också. Det blåste rejält idag, så min lugg har försvunnit.
 De här tre bilderna har jag tagit med min kamera, så dom har jag inte snott. Inte den med alla barnen heller. Men den togs med en enklare inte digital kamera, så jag har skannat in den från fotot jag hade.
Stackars Marcus, hade nyligen trampat fel i en trappa och bröt nyckelbenet och blev opererad.
Han har fortfarande inte läkt färdigt i axeln och har ett stort ärr efter operationen.

Vi får nog träffa dom igen i veckan också.




Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 ♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

En nostalgikick för honom kan jag tro..
Ja Bartolomeus är ju så pass ovanligt,så frågan är,,ska det finnas kvar i almanackan,tveksam..Haé Kram.

TantGlad sa...

Hallooj där!
Men så fina bilder och så roligt med nostalgi.
Du...du passar skitbra i utan lugg. Bara så du vet, för det gör inte jag haha.
Önskar dig nu en jättefin söndagskväll.
Kramkram från mig!