måndag 30 maj 2016

JAG HAR VARIT MED OM ATT FIRA LITE.

Javisst har det blivit lite firande av några dar.
Jag var inte bjuden, men fick se det fina dopet av prins Oscar på TV.
Det var ju en söt liten kille, som sov sig igenom hela dopet nästan.
Så var det ju en extra söt sessa med och trivdes.
Jag är inte säker på vad huset i bilden kallas.  Men det är ett fint korsvirkeshus mitt i stan.
Nu är det lördagsafton och jag var på väg till en pub, som heter Telegrafen. Det var "gamla" arbetskamrater som hade arbetat på Bokmans. Det var en bokhandel i stan. Gamla ja? Men jag var äldst.
Bokman såldes senare till Akademibok-handeln, så de var de, som hade arbetat under den första ägaren, som skulle träffas. 
Den här bilden är tagen mitt emot den förra. Jag är säker på, att det är från den Henkelska gården.
Jag måste säga, att jag blev mycket glad för att jag hade blivit medbjuden till det här mötet. Det är min mat, en stor, god räkmacka du ser.
Vi hade blivit sammankallade genom Facebook, som ett event. Vi var femton personer, som kunde komma.
Jag tog en hel del bilder, men kameran fungerade inte bra där. Så de flesta bilderna fick jag plocka bort. Inte den här, för tjejen ville ändå inte synas.
Det ville inte hon här heller, eftersom hon dolde fejset med handen. 
Vi hade jätteroligt på kvällen tillsammans. En av flickorna satt och skrev ner på ett papper, hur många som hade arbetat på företaget från början och hon fick ihop åtminstone 100 namn. Om de ska ordna en ny träff, så får vi nog vara på ett mycket större ställe.
Jag hade blivit förbjuden hemifrån, att åka buss hem, men jag skulle skaffa en taxi, sa han som bestämmer. Det händer så mycket otäckt numera, så man kan inte vara säker nån stans.
Idag, nej förresten, det har redan blivit måndag ser jag. Vi var nere på vår egen pub och åt middag och tittade på HIF, när de spelade. Men vi gick hem tidigare, så vi slapp att se, att de förlorade.

 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

22 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som du haft mycket trevligt för dej.

Här har vi tredagars veckända. Måndag är Memorial Day,
en dag då vi ärar dem som har dödats i krig. Och USA har
haft många krig, tyvärr.

Memorial Day är också början av sommaren.
Vår swimming pool öppnades. Vädermakterna var snälla
tills ca 5 på eftrmiddagen, då det blev duggregn.

Nu strax blir det stor Memorial Day show i Washington.
Kan vara med på TVn.

Ruth i Virginia

Marianne sa...

Det är en söt prins, men så har han en vacker mamma också.

Härligt att träffa sina gamla arbetskamrater....Jag tycker han bestämde bra att du skulle ta taxin hem ;)

Kram

Unknown sa...

Jaco Hansens hus menar du nog
Vet att det är några hundra år gammalt och var inte så vackert förr som nu .
Nu mera målar man de gamla husen. Trist för HIF att förlora

Anonym sa...

Kul möte hade du,kan jag tro..Ja taxi tar dig ju från dörr till dörr..
Ja det blir fint i Sunnersta när det blir klart..Haé Kram.

yvonne sa...

Du får skynda dej att få ner kärnorna
God natt!
Kram!

Anonym sa...

Mors,,ja det blir ju så,vissa träffar man oftare än andra..
Ja taxi är bäst att åka,sena kvällar,den tar en från dörr till dörr..Haé Kram.

Ama de casa sa...

Här var det mycket festligheter minsann - kul! :-) Omtänksamt att bli förbjuden att ta bussen, bra att det finns en som är rädd om dig där hemma :-)

yvonne sa...

I förkylningstider hade det varit bra med en snorfelsbrytare.
Ja pilla ner kärnorna!
Kram!

Anonym sa...

Ja dom båda namnen rimmar ju i alla fall..Haé Kram.

Veiken sa...

Ibland är det bra att ha någon som bestämmer och tar besluten! Bra där av Sibbe!
Träffar av det slaget är bara så roliga! Det finns alltid eldsjälar som fixar och trixar! Kul! Kram

yvonne sa...

Jag hade inte heller hört talas om den.
Den är supergod!
Kram!

yvonne sa...

Persikorna är goda Köp dom och smaka! Kram!

yvonne sa...

Jag köpte på Lidl.Kram!

marianne sa...

Jag bor utanför Borås, men är på Öland just nu. Min mor köpte stugan i Böda i början på 40-talet så jag har varit här alla mina somrar som barn ända upp till vuxen ålder, då det inte blev direkt varje år. Numer är min syster ensam ägare men bjuder ofta in mej.

Vi var på fågelkursen på södra delen sön-ons, men nu är vi tillbaka i stugan och jag åker hem till gården i morgon.

Kram

yvonne sa...

Jodå det finns röd ginst!
Idag är det är väldigt varmt mellan kläderna :-)
Kram!

Milla sa...

Hihi, känner igen mig i att envist ta bilder på andra, men gömma mig så snart någon annan riktar kameran mot mig :)

Veiken sa...

Hahaha! Jag var inte heller bjuden och glömde dessutom att titta! Jag fick se bilderna i tidningarna istället på den lille prinsens dop! Kram

yvonne sa...

God natt och sov gott!
Kram!

yvonne sa...

Godmorgon!
Bra att du har pillat ner kärnorna!
Ha en bra dag!!
Kram!

Hebbe sa...

Jo jag har kommit på plats. Solen skiner inte ett moln så långt ögat når

yvonne sa...

Det är viktigt att dricka vatten när det är så varmt :-)
Kram!

yvonne sa...

Bra att du hinner med både det ena och det andra.Drick ett stort glas vatten till medicinen.
Kram Och God natt!