lördag 14 maj 2016

FRU GLÖMSTRÖM.

I går fick jag hjälp av Sibbe att färga håret. Vi började tidigt, för det tar ju sin tid att färga med Henna. Det ska sitta i håret rätt länge, så färgen tar ordentligt. Då kom jag kom på, att jag skulle vara hos Syster Eva klockan 14,00 på lasarettet och då var klockan 13,30. Jag hade alltså tagit fel på dag. Trodde att det var idag fredag, jag skulle vara hos henne. 
Jag försökte få tag på henne på mottag-ningen. Det gick inte, för de hade bara tele-fontid på måndagar och tisdagar. Så det blev inte tid att försöka att komma dit ens. Jag mejlade till henne, men fick aldrig nåt svar.
Så i förmiddags kom jag på idén att vi skulle ta oss till lasarettet idag, för att försöka få tag på henne. 
Sagt och gjort. Jag hade tur, för hon var kvar där, men hon skulle sluta tidigare idag. Nu har vi bestämt ett nytt möte till på fredag nästa vecka.
Vi hade åkt buss till lasarettet, men bestämde oss för att promenera hem. Det finns att nytt kondis på vägen hem, så vi gick dit, för att dricka kaffe och äta mackor. Kondiset heter:
Det blev varsin god macka med skinka och annat gott.
Vi satt i solen och hade det jätteskönt och innan vi skulle gå därifrån, så köpte vi några bullar, som liknade dem på bilderna.
Sen fortsatte vi hemåt. Men det var så pass lång promenad kvar, att jag blev jättetrött. Jag har inte så god kondition än.
När vi kom hem satte vi oss på balkongen och njöt i solens sken. Här syns våra penséer i gult. De är så fina.
Du har kanske följt mina bilder, så du vet, att Sibbe har satt ett par potatisar i varsin kruka på balkongen.
Här kan du se en uppdatering av hur de har vuxit sen sist. Det kanske blir färskpotatis till midsommar ändå?

På väggen har vi en pelargon. Den har tagit sig bra också. Vi har flera på en annan vägg också.
I kväll så har vi naurligtvis sett på Let´s Dance. Vi var oroliga, för att Thomas Wassberg skulle gå vidare i tävlingen. Som tur var, så fortsatte både Bianca och Elisa. Annars hotade Sibbe med, att han skulle sluta följa Let´s Dance för alltid. Båda är vi ju glada för att dansa, men det blir inte så ofta numera.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

18 kommentarer:

Ama de casa sa...

Snopet att glömma tiden sådär, men bra att det ordnade sig med en ny.

Ja, nog var det en lättnad att han åkte ut till slut, Wassberg. Helt rätt att det är dom där två tjejerna som gör upp om titeln :-)

Ha en härlig lördag!

Anonym sa...

Synd att du missade din tid, men skönt att det finns fler Fruar Glömström än mej!
Dansar Tomas Wassberg!?!? Svårt att tänka sej. Har aldrig sett Let´s dance.
Ha en trevlig helg!

Marianne sa...

Tur att det löste sej med besöket hos syster, trots att hon var svår att få tag på.

Men oj vad potatisen växer...jag tror ni får några till midsommarsillen.

Vi tittade inte på let's dance, men vi pratade om reglerna, att egentligen borde inte folkets röster räknas ända fram till slutet. Visst är det kul med röstningen, men kanske det bara skulle gå att rösta i de första programmen så de som är proffs (dommarna) kan utse den bästa dansaren...skulle inte det vara bättre?

Så barnbarnet är tävlingsryttare?

Ha en fin dag,
Kram

JaanaM. sa...

Skönt att våren och värmen är här. Lättare att börja promenera då.

marianne sa...

Det är mänskligt att glömma :)

Vi förstår inte hur de kom upp, den yngsta är bara ca två veckor gammal
Det är en gåta, i morse satt de på golvet igen, ska bli intressant att se var de sitter i kväll...

Kram

yvonne sa...

Glömma kan vi alla!
Ja det var för väl att Tomas åkte ut!Han är trevlig som person MEN ingen dansare! ..............Ibland får man göra det lätt för sig!Kram!

Anonym sa...

Ja det var mycket att titta på i Skulpturparken,hann inte med hela..Ja Elisa och Bianca är ju jätteduktiga,Wassberg har gjort en bra dansresa,men i finalen hade han inget att göra,han måste vara skitglad över 3:e platsen.Haé Kram.

Polargrevinnan sa...

Det är mycket pengar att tjäna genom att färga håret själv.
Min frissa tar 850 kronor och ibland funderar jag om jag skall
låta det vara grått. Men när utväxten syns ordentligt, då blir det att ringa frissan. Mitt hår är rätt ljust i sig själv så kontrasten blir inte så märkbar.
Nästa år måste jag komma ihåg att sätta potatis så som ni gjort. Vi har
fått balkongen inglasad så det är nästan växthus.
Idag har det inte blivit någon promenad. Det är snålblåst och bara
8 grader varmt.
Blommar rhododendronen i Skåne nu? Jag skulle vilja vara på Sofiero
när allt blommar. Vi pratar om att resa men kan inte bestämma oss.
Jag hade börjat skriva till dig men det försvann. hoppas att du får detta.
Ha det bra.
Kram Viola

yvonne sa...

Hoppas att du har haft en bra dag! God natt!
Kram!

yvonne sa...

Godmorgon!
Inatt har det regnat rejält här ,så det blir
Ha en bra dag!
Kram!

yvonne sa...

Här har det blåst hela dagen
Hoppas att du har haft en bra dag!
Natti!
Kram!

yvonne sa...

Jag har mina foppa här inne ! Sov gott!

yvonne sa...

Sån tur att vi inte har Cikador här!
Jag ger bort foppatofflorna Jag får skavsår av dom.
Ha en bra dag! Kram!

yvonne sa...

Hoppas att du har haft en bra dag!
nu säger jag natti!
Sov gott!
Kram!

yvonne sa...

Godmorgon!
ha en bra onsdag!
Kram!

yvonne sa...

Jag håller tummarna att propparna håller ett tag nu! Kram!

Veiken sa...

Oj, man får nästan en hjärtattack när man missar tider så där!
Ingen budapestlängd den här gången? Ha det gott! Kram

yvonne sa...

Jag hoppas att ni har haft en bra dag!
God natt! Sov Gott!