lördag 21 maj 2016

Fru Glömström har kommit ihåg idag.


Förra veckan missade jag ju en tid hos syster Eva på Lasarettet. Jag fick ju en ny tid som idag. Det glömde jag/vi inte. Syster Eva är så noggrann och undersöker mig så väl. Trots att hon egentligen inte hade tid, så kunde vi prata med varann om allt möjligt. Hon tyckte att det var så roligt att prata med mig och skrev ut recept till mig, som jag kan hämta, när Apoteket har fått hem varorna. För det är inte nåt man har i lager.

Så åkte vi med bussen hem och Sibbe sa, att vi skulle äta på "vår" pub. De har ju så god mat där. Det är mycket fin husmanskost man får.
Så här såg våra portioner ut. Det var helstekt ytterfilé av fläsk med pepparsås och potatis till. Vad de kallade den för, kommer jag inte ihåg. (Glömström), som jag är. Först finns det ett salladsbord, där man kan ta vad man önskar sig. (Ingen bild där idag). Man får kaffe med kaka efter också. Och Sibbe slipper att laga mat.

Efter maten var vi rätt trötta, så vi gick upp i lägenheten och vilade ett tag och passade på att se på en ny serie på TVn. Drack ytterligare kaffe och gick sen ner på torget till Apoteket och beställde vad jag skulle få.

Sen satte vi oss på en soffa i solen, som lyste så fint. På förmiddagen hotade man med regn, så jag hade paraplyet med då. Men, om jag har paraply, brukar det inte bli nåt regn. Även den här gången.

Kvällen förgick med Let´s Dance som vanligt. Sista gången. Alltså finalen. Det var ju mycket jämt mellan töserna, så det var svårt att skilja dem åt. 
Klicka på HD-loggan, så kan du läsa vad man skrivit i tidningen.

Godnatt och tack för idag kära bloggarvänner.




Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

yvonne sa...

Godmorgon!
Jag tyckte att Elisa var så graciös .
ha en bra dag!
Kram!

Anonym sa...

Det var väl bra att Fru Glömström tog en liten paus och du fick uträttat det su skulle. Härligt när man har förtroende för de som vill hjälpa en.
Ha en trevlig weekend!

marianne sa...

Det betyder verkligen så mycket när sköterskor och läkare tar tid och visar intresse för en.

Veiken sa...

Det är lyx med en pub som har bra mat i samma hus som man bor. Det är så roligt att läsa om någon som är nöjd med sin läkare! :) Kram