torsdag 5 maj 2016

Nu tittar lilla solen fram igen.


Idag har vi varit hos Sibbes dotter i hennes kolonistuga. Så här var det där idag.


Lite sång förgyller väl dagen. Klicka på solen, så får du lite musik.

När vi kom till stugan, som ligger på Tulpanstigen, så fanns ju både Baloo och hans matte där också. Det blev en mottagande utan like, för han har nog saknat oss och tycker att det är kul att ses igen. Han skällde som bara den åt oss, när vi kom.
På området är det så välskött och man får se så mycket vackert. Med hjälp så vet jag att det är magnolia.
De här buskarna såg vi på vägen till Tulpanstigen. Också Magnolia.
Vi hade med oss lite kaffebröd. Baloo ville smaka, men det fick han inte, så han fick nöja sig med plastpåsen, där godsakerna hade legat i. Han ville först leka med bollen också.
Som jag brukar säga: Jag är inte nån botaniker, men den här verkar väl vara en Hortensia? Krukan står på ett nylagt plankgolv, som Jessica har lagt till sin Mamma.
Jag vet ju vad den här heter, men kommer inte på det just nu. Med hjälp, så vet jag att det är magnolia.
Det är ju samma sort som i de första bilderna fast i Ingelas trädgård. Magnolia.
Nu har Baloo sovit middag och börjar bli lite piggare. 
En vovve av Baloos storlek blir ju lätt varm och trött i solen och här har han somnat igen, medan vi drack kaffe och åt godiset.
Nu har vi också lyckats bli både trötta och varma, så vi begav oss hem igen. Det här är Helsingborgs vattentorn, som finns strax ovanför koloniområdet, som kallas för Tornet. Temperaturen har legat nära 20-strecket idag. Så det verkar vara nästan sommar. 



Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

TantGlad sa...

Fina Baloo och vad vackert det är hos dig. Jättefina bilder och visst mår man gott nu då vi går mot värna sköna sommartider.

Tack för den gamla visan. Soligt och glatt...
Kram

Marianne sa...

Vilken skön stil baloo har där han sträcker ut sej och sover.

Visst är det en sorts hortensia i krukan, busken med de vita blommorna borde jag också veta, men i mitt huvud är det så mycket virrvarr så kommer inte ihåg just nu...

Fint att ha en liten kolonistuga att tillbringa soliga dagar på.
Kram

Marianne sa...

Tror jag kom på namnet...någon sorts magnolia är det nog

Anonym sa...

Mors,just nu är det halvmulet och ingen vind,,men prognosen för idag säger blåst 7-9 m/sek..Jag har planer för dagarna oavsett vad det blir för väder.
Kan det blommande trädet vara en Magnolia måntro..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon!
Vi har haft sommarväder nu ända sen i måndags.
Tack för musiken
Ha en bra dag!
Kram!

Ama de casa sa...

Det är himla bra när alla blommor är samma sort. Jag ser att du har fotat en massa fina lavendlar ;-)

Baloo är så fin!

Veiken sa...

Det är så vackert ute nu, så det nästan gör ont! Tyvärr så går tiden allt för fort! Kram

JaanaM. sa...

Så härligt med alla blommor nu. Och värmen!