söndag 22 maj 2016

HÄRLIGT SOMMAVÄDER IDAG.

Det blev en promenad i förmiddags också. Vi/Jag börjar bli riktigt duktig/a på det. Hänger med i Sibbes takt rätt bra. Men jag får stanna ibland och hämta andan.
På ett ställe har man planterat de här blommorna. Jag har aldrig förr sett den sorten, så jag får väl kanske be nån att berätta vad de heter. 
(Jag har fått ett tips om i en kommentar, att det kan vara Stor Ormrot. Kollade på Wikipedia och det ser rätt ut.)
Solen sken så fint, men det blåste ordentligt. Det är inte så kul, när man har långt hår, för det sätter sig i munnen.
Jag måste ju visa, att jag hade klätt mig i sommardressen idag. Topen köpte vi, när vi var på Mallorca sist. Och koftan har jag själv virkat. Den har ju inte blivit använd sen i somras. Så det var trevligt att inviga den i år igen. Den första bilden är en "selfie" och den andra tog Sibbe, sen vi hade kommit hem.

Vi hade satt oss på torget vid Stattena Centrum och jag stack iväg och köpte de obligatoriska glassarna till oss. 
Det måste man ha, när man sitter i solen och den gassar så gott. Här hade vi inte nån blåst heller. Så vi gick faktiskt inte på nån blåsning idag.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

13 kommentarer:

marianne sa...

Jag tänkte på astilbe först, men blev osäker och googlade och såg att jag hade fel...jag känner igen blomman och borde veta vad den heter,men minnet sviker, nu hoppas jag att någon av dina andra läsare berättar vad det är för blomma.

Jag måste säga att jag tycker du är ursnygg...wow!

kram

Veiken sa...

Jag har ingen aning om vad blommorna heter. Lite åt flaksborsthållet! :()
Jösses, så snyggt! Du klär så bra i den outfiten! Kramar

Ama de casa sa...

Jättesnygg outfit! :-)

Blommorna var ju enkla - lavendlar, såklart :-D

marianne sa...

Jag är nyfiken och kommer nog försöka ta reda på vad blomman heter, du hade en gul blomma för ett tag sen, klurar lite på den också...haha

Ja vi håller tummarna för Ava, det blir analys av blodet nu så får vi kanske svar en gång för alla...

Kram

Kram

M sa...

Jag tror att det kan vara stor ormrot.

Anonym sa...

Vilken tomato! Jättesnygg är du.
Skulle aldrig stå ut med långt hår.
Har haft kort, kort i flera år, men
det kan ju bero på, att jag har "naturligt rakt"
och tunt hår. :)

Ruth i Virginia
(har just haft en fantastisk regn- och åskstorm)

JaanaM. sa...

Vilken snygging! Fin korten är ju tokfin!

yvonne sa...

Godmorgon!
Jag har blommorna ,men glömt vad de heter.
Snygg tjej i snygg dress!
Här är det 18,7 + och sol!
Ha en bra dag!
Kram!

yvonne sa...

Såna sladdlister är lätta att sätta upp.
Stämmer det är stor ormrot jag har!
Kram!

Tredje året i Hjo sa...

Ingen aning om blomstren. Hamnade här pga Ruth i Virginia på något sätt. Får kolla lite mer. Lev väl!

yvonne sa...

God natt !
Sov gott !

Anonym sa...

Så fin du är! Jättesnygga kläder också!
Bra citat, man ska göra allt nu och inte vänta. Tack!
Ha en bra dag!

Veiken sa...

Jag var lite nyfiken på flaskborstarna, googlade och hittade Stor Ormrot! Jag ser att någon annan visste vad det var! Så det är säkert så! Kramar