söndag 5 maj 2013

Fototriss del 217: Kyrkor

Vi är ju ute och reser ofta. Då tycker jag att det är trevligt att fota kyrkor med mera. Lätt som en plätt, tänkte jag, men det var svårt att hitta i mitt arkiv. Det tog lång tid, innan jag hittade mina favoriter. Det finns ju många, många fler i arkivet, men det fick ju bara vara tre.
Den första kyrkan finns på Santorini, strax utanför Kamari, där vi bodde en vecka, innan vi reste vidare till Naxos. Den här kyrkan ser nästan ut som gjord i tårtpapper tycker jag. Bilden är tagen 1997.
Nästa kyrka behöver man väl knappast berätta vilken den är. Jaså? Det är la Sagrada Familia, Antoni Gaudis fantastiska byggnad. Men han dog ju innan kyrkan var färdig och då fick en annan arkitekt ta över. Kyrkan är fortfarande inte färdig. Om du vill veta mer om detta, så kan du klicka HÄR. Vi var där 2005 efter en kryssning i Medelhavet.
Nästa kyrka har jag fotat på Kreta i en mindre by som heter Kalamaki strax utanför Chania. Det lockade mig så att fota, så att kyrkan blev inramad naturligt. Bilden är tagen 2008.

Vill du se vad andre Trissbloggare har visat, kan du klicka HÄR.


Dagens Citat: 
När man mår bra är man ung. 
När man är sjuk är man gammal 
oavsett i vilken ålder man befinner sig. 
Drottning Kristina.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

14 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Fantastiskt vackra kyrkor! Vilken arkitektur och omgivning - ett finfint bidrag på temat :)

Fenixmonas sa...

Vilken fantastiskt fin triss! Kyrkor är vackra objekt! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Härliga kyrkor, den sista var gulligast med sin inramning. Kram

Nett sa...

Vilka vackra kyrkor, kul att fota dem och alla har sin egen lilla charm. :) Kram

ansepanse sa...

jättefina bilder på lite ovanliga kyrkor, jag tycker också om att både fota och titta lite extra på kyrkor, både utvändigt och invändigt
kramar och en fin början på veckan

ansepanse sa...

Sv: jag är heller inte religiös men jag tycker precis som du om att gå in i kyrkor och insupa lugnet och stillheten och det historiska
kramar

Maria sa...

Fantastiskt vackra bilder på tre lika fantastiskt vackra kyrkor!
Ha en bra dag!

Mias Mix sa...

Fin triss! Har varit på alla platser och favoriten blir den sista, så söt o charmig!

Mathilde sa...

SV: ja det hade vi verkligen. =)

Åhh santorini, var där för några år sedan, så vackert!!

Carina Sjölund sa...

Vilken annorlunda modeller på kyrkor.
Men dom är fina♥
Kramen♥

Nett sa...

Du valde ut bra kyrkor tycker jag och visst är det något alldeles speciellt med dem. Hoppas att du har haft en fin solig dag. Kram

Ma sa...

Fina bilder på vackra kyrkor. Gillar dem alla.

Veiken sa...

Jättefina kyrkor! Dessutom är bilderna lika fina! Bra gjort! Kramar

Jah Hollis sa...

Fin triss med kyrkobyggnader. Den i mitten har jag själv studerat på nära håll en gång för länge sedan.