torsdag 24 november 2011

Lite smått och gott en torsdag.

Idag var vi iväg igen till IKEA, men inte för att äta julbord, utan vi inhandlade ett par brandvarnare, för de gamla dög inte längre. Jag letade efter en lampa att sätta i vår klädkammare också, men hittade inte nån lämplig. Så det får bli mörkt där, som att kika i en sotarrumpa ett tag till.
När Baloo kom hit, så satte vi oss att titta på filmen om Marley, inte Bob, men vovven. Vi har sett den förut, men det är en sån man kan se många gånger om. Man känner ju igen hur en livlig vovve bär sej åt i och med att vi har hand om Baloo och tidigare Noack. Men som vanligt så är ju boken bäst. Så om du vill se lite av Marley and me, så kan du se på filmsnutten här.

Baloo tittar faktiskt på TV och speciellt när han hör hundar. Det är en sak som Noack inte brydde sej om. Jag försökte fota Baloo, när han tittade, men det gick inte alls.
Så bilderna visar inte Tvfilmen han tittade på, utan bara Baloo.

Vi har ju boken om Marley också, men den är utlånad för tillfället. Boken är bäst som jag skrev.

Nu har vi varit ute med Baloo och han har fått sin mat, så nu ligger han bara och vilar och väntar på Matte. Nu är det snart dags att natta sej igen. Dagarna går så fort.

Dagens Citat:

Att gifta sig med en man

bara för att han ser bra ut

är som att köpa en ost

utan att ha provsmakat den.

Brigitte Bardot.
**************************************************************  
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

21 kommentarer:

Siita sa...

Syns att han tittar med intresse. Nu går det fort. Julafton om en månad. Kram

Yvonne :-) sa...

Aha!! Då vet jag var det konstiga ljudet kommer ifrån :-)Kram!

paloma sa...

Den filmen har inte vi sett tror jag!!? undrar vart man kan hyra/köpa den? verkar bra! Vi gillar ju djurfilmer.. Djävulen bär prada blev det dock här i kväll.. nu e timmen sen så kommer bara in med godnatt kram
krama BALOO..<3

Agnetha sa...

Vår lilla Bettan kollar på tv med om det handlar om djur.
Tror inte jag sett den filmen, kanske borde kolla på den.

Ha det så gott, sköt om dig och trevlig helg !

Kramar

Fenixmonas sa...

Fint för er med en härlig vovve i huset igen! Jag skulle så gärna velat ha hund, men inser ju att det inte går när man jobbar alltid. Kramiz!

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Ulla tittar också på TV..Du kan släppa tummarna.Jag har bara hostat ett par gånger inatt. Så idag kan du inte skylla på tummarna om du ska göra något! Morgonkram

Sand mellan tårna sa...

Vår katt tittar också på tv och serr för rolig ut ibland när det rör sig snabbt. Då ser det ut som han ska anfalla tv´n. Sen älskar han att jaga pilen på datorskärmen så när jag rör styrplattan får man passa honom så han inte flyger på skärmen för att fånga pilen;)

Yvonne :-) sa...

Va bra att du fick tummarna loss.Jag väntar med att städa tills jag mår bättre.Kram!

Agnetha sa...

Har varit på bl a Hemtex idag och handlat 2 underbart mjuka snygga filtar, var rädd att de hunnit ta slut men det hade dom inte. Sedan har jag handlat mascara och puder/fondation på Kicks. På Apoteket handlade jag en grymt bra mousse och balsam i ett för hår som behöver volym, den är jättebra, rekommenderar jag, Björn Axén serien. Dessutom kunde jag inte låta bli att handla lite åt lillprinsen. Allt annat jag behöver handla ska inköpas i Ullared, dvs. julklappar till barnen.
Är nöjd med min dag. Köpte sushi till middagsmat åt oss, så behöver jag inte ens laga mat. Imorron ska här städas och pyntas lite lagom.
BS Det är en sån otrolig lättnad så jag kan knappt förklara det. Ska spela på Lotto och se om turen håller i sig.

Detsamma !

Kram kram

Yvonne :-) sa...

Men Gilla lilla!!!!!Du ska inte göra allt på en dag.Du får dela upp det.. Kram!

Carina Sjölund sa...

Min Izor brukar bli riktigt intresserad när fåglar piper och sjunger på tv! Då går huvudet från ena sidan till den andra, ser så söt ut :)
Kramen♥ ha en fin kväll

biggan sa...

sant ordspråk, ja ikea är roligt, nu har dom ju billigt julbord där med :) kram biggan

Yvonne :-) sa...

Jag har absolut inte sett eller tagit bort någon kommentar som du har skickat till mej.Du har drömt vännen,eller skickat den till någon annan. Kvällekram!

ansepanse sa...

filmen har jag inte sett men boken har jag läst och jag äger den också faktiskt
kramar

diana sa...

Jag har sett den filmen. Gillade mycket :)

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna lördag! Idag blir det en hektisk med rolig dag för oss...efter tvätten ska vi iväg till yngste sonen och sen till pappa...Kramiz!

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Ha en bra lördag! Morgonkram!

ansepanse sa...

Sv: jo, bra böcker läser jag gärna mer än en gång :)
en fin lördag till dig - bamsekramar

Agnetha sa...

BS Glömde naturligtvis att köpa triss igår, men nu tänker jag spela på Lotto på nätet.

Hade häcken full igår, har lite att göra idag med.

Kram

Yvonne :-) sa...

Men bilden har du inte sett förr väl??Förmiddagskram!

paloma sa...

Kommer bara in och önskar dig en trevlig lördag! Ska själv på Vernisage! skall bli jätte trevligt.. må gott kram
ds krama den lilla fina Baloo..och ge honom en puss på nosen från oss. drömde om honom i natt=) kram