torsdag 4 april 2013

Jeans till slut!!!!


I dag har vi varit nere på stan igen. Jag var inne hos Siv på Combina Shop ett litet tag. Jag såg nämligen en vacker klänning nere i Puerto de la Cruz i en skylt. Jag tog ett foto av fönstret och  gav det till henne. För det verkade vara helt i hennes stil. Siv blev jätteglad. 
Det ser ju lite grått ut i bilden, men det är ju speglingarna från gatan och huset mittemot. Klänningen tyckte jag var så elegant, att jag ville rekommendera den. 

Så var det dags som medföljare till Sibbe, så han kunde hitta sina efterlängtade jeans.Vi gick in i flera affärer, men inte nåt passade honom. Så kom vi till Gant-butiken och gick in och där visade killen några jeans. En sort fanns i storlek och i ett utseende som han ville ha. Men han gitte inte att prova, utan fick köpa dem på öppet köp och prova hemma. 

De satt jättefint, men det räckte, inte att jag sa att de var bra. Så när Jessica kom med Baloo provade han dem igen och fick godkänt av henne också. Han har fått sina jeans nu och jag slipper att springa runt i butikerna och leta mera i fortsättningen. Skönt!

Jag var också inne i en annan butik, Viva Nilla, där jag känner Viveka, som har den affären. Jag har varit där många gånger på senaste tiden, men hon har antingen varit ledig eller bortrest i affärer. Vi fick ett riktigt trevligt samtal, medan Sibbe satt på en soffa i solen utanför och njöt. 

Min kompis Gittan hade varit inne hos henne på förmiddagen. Hon visste inte att Viveka kände till mig, men det gör hon ju.  Så blev det en bild på Viveka, men den tog jag inte idag, för jag hade glömt kameran hemma för en enda gångs skull.
Så blev det en bild på fina Gittan också, en jättekul tjej.
Ja, det blev nån slags dagbok för idag. När vi kom hem var jag hungrig som en varg, så det blev till att göra ett par mackor av Sibbes hembakade bröd med leverpastej på. De räddade livet på mig.

Till middag bjöd Sibbe på pasta med köttfärssås, som smakade jättegott, för att uttrycka mig som Tina. Vi såg hennes program på TV i kväll, när hon var hos Andreas Carlsson i Los Angeles, eller snarare i Hollywood. Så bra det programmet var! Hon är verkligen värd en egen talkshow.


Dagens Citat: 
Vin och vänskap smaka gott 
då de gamla blivit. 
Svenskt ordspråk.

♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 ♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Jösses, Gilla glömde kameran! Det måste väl tillhöra det riktigt ovanliga! Min kamera bor ju i väskan men det har hänt att jag stått där utan batteri...Kramiz

Siita sa...

God morgon. Trevligt att han nu fått sina jeans. Hoppas snart komma i mina oxå. Storleken större var slut, fanns bara två storlekar större o dom satt lite löst. Kram

ansepanse sa...

han verkar vara kräsen din Sibbe :) men det var ju bra att han till sist fick jeans som han tycker om :) jag tittade aldrig på Tina igår, tittade istället på Mitt i naturen och sedan på Play en ny serie som började häromkvällen Sherlock Holmes i ny tappning
kramar

ansepanse sa...

Sv: okey :) då tror jag säkert att det blir bra när han letat och hittat det han precis exakt vill ha :)
mm, jag ska se på Tina i Play :)
kramar

ansepanse sa...

Sv: hahahaha - så du tänker inte följa med honom nästa gång :)
jag lovar att jag ska både se och lyssna på Tina :)
kramar

ansepanse sa...

Sv: så jeans får han gå ut själv för att köpa :)
kramar

Nett sa...

Bra att han får jeans som han är nöjd med, själv skall jag nog ut och jaga jeans i helgen :) Kram

Maria sa...

Gott då är Sibbe nöjd, köpte du inget till dig själv. Vilken tur du kom hem å fick något gott i magen för de e hemskt när man blir så hungrig.
Önskar er en skön helg/kramen