söndag 4 augusti 2013

Vi har firat idag. Inte så värst mycket förstås.

Idag har vi haft anledning att fira. Min Yngste son fyllde år idag. Tyvärr kunde jag inte vara med på kalaset, eftersom han bor i Stockholm. 
Detta är den första bilden av den lille, som föddes den 4/8.  
Och detta är bilden av en nybliven, stolt mamma för tredje gången.
Nu har han blivit lite större och har börjat le lite.
Här är jag ute vid en lekplats med den lille och min dotter, som nyligen hade blivit storasyster. Nu kan jag inte lägga in några fler bilder på honom, för han skulle inte få plats här. Lång, 1.95 har han blivit. Det är äldste sonen också. De brukar kivas om en ½ cm.
Sibbe och jag har haft anledning att fira idag också. För på det här datumet för 34 år sen träffades vi två. Det blev inte nåt större firande idag.
Vi gick bara ut en kort promenad och köpte glass, som vi satt vid torget och åt. (Synd att jag inte visste att luggen var sned, när Sibbe tog fotot.) Till middag blev det endast en pizza, som vi delade på. 
Men jag måste ju berätta också, att jag frostade av både kylen och frysen idag. Det tog en evig tid, för det hade blivit lite väl mycket is i frysen. Så helt overksamma har vi inte varit.


Dagens Citat: 
Optimisten tror att den värld vi lever i 
är den bästa möjliga 
och pessimisten fruktar att det är sant. 
Okänd.

♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 

♥ ♥ ♥

11 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,,Kul med dessa minnesväckare som gamla bilder är..
Jo då visst händer det ibland att man tar en liten sovstund mitt på dagen.. Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Solsken idag med, men dom lovade regn till kvällen. Kram

Nett sa...

Grattis till sonen, synd att ni skall bo så långt ifrån varandra. Låter som att ni hade en lugn och fin firardag tillsammans. Kram

trollet sa...

Grattis till sonen och till er!! =)

Frosta av frysen lät som en ganska behaglig uppgift så här i sommarvärmen;)

ansepanse sa...

då hade ni riktigt mycket att fira :)
vad är det för fel på luggen? du ser fin ut så där, men har du klippt dig en aning? jag tycker det ser så ut
ha det gott
kramar

Anonym sa...

Hejsan,,Ja sjukt att man ska betala för att få sina pengar..
Gamla bilder,är ju inte bara en bild,utan ett slags tidsdokument samtidigt..Haé Kram.

ansepanse sa...

Sv: jaså, är det så du klipper ditt hår, tar hästsvansen och bara klipper av, men blir det rakt då? jag klipper också alltid mitt hår själv så mina frisyrkostnader är lika med noll :)
kramar

Veiken sa...

Härliga bilder på den lille och hans glada mamma. Inte dåligt att vara nästan 2 meter. Han måste ha en fin utsikt däruppe! :) Kram

Anonym sa...

Hej du..Ja det är rent för jävligt hur vissa företag beter sig,det där med blåbär känner jag igen,en kamrat beställde ett provpaket för 39:- men blev inte intresserad sedan,hon trodde inte att något avtal var ingånget,jag sa att du måste säga upp detta fort som f-n,vilket hon gjorde,men det blev en jobbig tid med mail och telefon,,innan hon blev avskriven..Jag tycker dessa metoder är kriminella..Haé Kram.

Anonym sa...

Om man blir uppringd av något av dessa bluffmakare så gäller det att inte säga ett JA oavsett vad det gäller,,sen klipper dom ihop så det verkar som en beställning..Tror jag..Haé Kram.

Ma sa...

Grattis till sonen. Kul med firardag. Det där med att frosta av kyl och frys var det bra att Du påminde mig om...