onsdag 28 augusti 2013

En gång är ingen gång. Två gånger är en gonggong.


Idag visar jag lite från två dagar i rad. Det blev berättat annat i går. Två dagar på en gång alltså idag.

Vi hade Baloo hos oss på efter-middagen, sen vi hade kommit från Väla Stormarknad. Hämtade honom hemma hos sej. Framåt kvällen var jag ute med honom som vanligt.

Nu har vi precis kommit in på "vår" parkering och Baloo har lugnat ner sig lite efter dragkampen.
 På parkeringen där vi brukar gå runt, stod den här bilen. Jag tyckte att den såg så festlig ut, att jag blev tvungen att fota den. Men det var bara i bak den var målad så här. Sen var den som vanligt runt om.
 Snygge Baloo är ju naturligtvis med en gång till.
Idag var Sibbe och jag nere på stan för några viktiga ärenden. När vi kom in på Kullagågatan, kunde man nästan tro att vi hade hamnat i Spanien. För det stod en "Staty" helt stilla och väntade sig att få lite pengar. 

Sådana fanns det i nästan vartenda gathörn nere på Tenerife, när vi var i Puerto de la Cruz i februari/mars i år. Det är gott om dem där, för turis-terna brukar ge dem pengar i bös-sorna. Det är väl så de livnär sig. Men man blir lite snopen, när man ser en sån här hemma.



Dagens Citat: 
Ingen människa är fri 
som inte är herre över sitt eget sinne. 
Epicetus.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

 ♥ ♥ ♥

14 kommentarer:

Fenixmonas sa...

De är duktiga de där som står stilla som statyer. Igår var jag en liten sväng i vår stad under lunchen, kollade vår fördärvade å...bilder på det kommer i morgon...kramiz

Aurora sa...

Den blå killen är bättre än de som sitter i varje gathörn och tigger. Kram

Nett sa...

Kul att han var hos er, ni verkar ha det så mysigt. Hade jag sett den bilen här på denna parkeringen här hemma så hade det blivit ett foto med :) Kram

Siita sa...

God morgon. Dom tar väl med sej statyerna hem. Kram

ansepanse sa...

vad roligt att ni får ha Baloo lite mer igen :) han är SÅ fin
vilken bil, fast jag skulle nog inte vilja ha en sådan :)
Sv: jo, det är nog Internet Explorer som jag använder tillsammans med Google Chrome :)
kramar

Veiken sa...

Statykillarna och tjejerna gillar nog att resa! Det är som du säger, man tror inte att dom fanns här. Nu blir dom nog fler och fler! :) Kram

Ma sa...

Häftig bil. Men den är nog inget för mig. Kul att Ni haft Baloo hos Er. Ni verkar ha haft det jättebra ihop...

Fenixmonas sa...

God morgon i stugan denna fredag! kramiz

Nett sa...

Kul att virka, och jag har en del att ta igen nu när man har haft semester :) Hoppas att du får en fin dag. Kram

trollet sa...

Jo, dom har kommit till gamla Svedala oxå... i Stockholm ser man dom då och då=)

wiper sa...

Jättefin hund och häftig målning på bilen. Kul att se en mänsklig staty i Sverige också ;) hit har dom inte kommit än ;) Det citatet gillar jag.

Ha en fin helg
kramar

ansepanse sa...

Sv: nu är du kanske i Stockholm? för de var ju dit du skulle först :)
ha det bra vännen
kramar

Maria sa...

Fattar inte att dom kan stå stilla så där länge men den var häftigt målad. Roligt att få lite promenad sällskap igen av en gullig kille.
Ha en skön söndag/kramen

Agneta sa...

verkligen en färgglad bil på parkeringen. VAr det reklam för något eller bara pyntad iaf?
De där statyerna är imponerande att de orkar stå stilla så länge, en annan får myror i baken efter ett tag .)
kramar