tisdag 7 januari 2014

FORTSÄTTNING FRÅN IGÅR.

Jag skrev ju igår om Eva Rydbergs pjäs på Fredriksdal. Vi var inte speciellt förtjusta i den. Sibbe hade ju spelat in den för framtida bruk, så vi skulle kunna roa oss flera gånger med den. Men det första han gjorde i morse var att radera inspelningen.

Jag fick flera kommentarer också, att man inte gillade den. Nån somnade och nån annan bytte kanal. Ja, så kan det bli ibland. Men vi hade inte väntat oss det, för pjäserna på Fredriksdal brukar vara mycket bra och roande. Bilden här har jag lånat på nätet i hemsidan. Klicka på bilden, så kan du se vad som kommer i fortsättningen. Det blir kanske bättre nästa gång.
20131128
Så idag tittade vi på en annan svensk inspelning. Då går det inte att få text till programmet, bara om man tittar direkt. Det var filmen om Fjällbacka, som hette Tyskungen. För oss lite äldre var det nästan omöjligt att höra vad man sa. Replikerna var för tysta. Dessutom spelades det hög musik, som gjorde att det var ännu svårare att höra. Vi skruvade ändå upp volymen, så mycket vi vågade, för att inte störa grannarna.

 Här kan du läsa en recension om filmen om du klickar på bilden.


I och med att man inte hörde vad som sades, kändes händelserna röriga. Det var inte lätt att följa med i handlingen. Men till och med när jag läste boken, så hade jag svårt att följa med. Det var flera år sen jag läste den.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Jag har läst boken, precis som alla de andra böckerna av Läckberg...jag tycker hon är bra. Filmer blir ju tyvärr sällan lika bra. kramiz

Anonym sa...

Mors,Tanken på en släktkrönika kommer till mig ibland,men vad som händer framöver kan jag inte svara på nu..
Oj om det är dåligt ljud så blir det svårt att hänga med i handlingen..
Haé Kram.

Ama de casa sa...

Jag tycker ofta att svenska filmer har väldigt dåligt ljud. Vill helst ha text till så man "hör" vad dom säger.
:-)

ansepanse sa...

jag/vi tittade inte på Eva Rydberg, men nästa år vill jag verkligen se den, det verkar ju bli jätteroligt
mamma tittade på Tyskungen och hon sa samma sak, hon hörde inte vad de sa och det spelades alldeles för hög musik i bakgrunden
Sv: vad härligt med fotvård :) jag brukar sitta i fotbad i bastun, det blir liksom en gång i veckan, jag har fotsalt i ett kar, jag får så sköna, mjuka fötter av det, jag smörjer dem med en fet fotsalva efter fotbadet
kramar

Veiken sa...

Oj, vi har spelat in tyskungen....undrar hur det går för maken som inte har fullgod hörsel längre! :(
Vet du - jag gillar inte pang i bygget. Det är bara en massa gap och skrik. Hoppas den vinner på att vara på Fredriksdal! KRamar

Anonym sa...

Hejsan,,Vänta inte för länge med att kolla hörseln,,man vänjer sig med avtagande hörsel..
Jag väntar på mer inspiration rörande släktkrönika..Haé Kram.

ansepanse sa...

Sv: jo, det andra/sista delen av Maria Wern kommer idag
det är ju bra att du får fotvård nu när du har fått besvär med fötterna dina
kramar

Bibbi sa...

Hej i stugan :) Jag tycker det är svårt att lyssna på TV över huvud taget. Måste sitta med kontrollen i handen för att hinna höja eller sänka efter behöv.
Reklamen är ju så hög så man kan få hörselproblem bara av den :-P

Jag har läst Tyskungen och de flesta av CL.s böcker och tycker verkligen om dem. Valde bort att se filmen för det är så vanligt att filmen känns dålig när man läst boken.

Kramar till er och du... här regnar det mycket också... Skall komma kyla och snö i helgen. Burrrrr

Anonym sa...

Kväller,har kollat på en rätt bra film,"The LuckyOne"
Så nu blir det bara God Natt.Haé Kram.