torsdag 8 december 2011

Nu är det regn och storm igen.

Just det, nu är det regn och rusk igen. Det är tredje helgen nu, som det är så hemskt väder.
Granen på torget har trillat för tredje veckan i streck nu. Undrar om man vill sätta upp den igen, eller om man struntar i det. Jag såg senast igår att alla girlangerna över torget var helt sönderblåsta också. 
Nästa vecka är det Lucia och då fyller min kära syster år. Hon bor i Stockholm och vi träffas inte så ofta. Men man kan väl drömma.
Annars har jag ägnat mej åt städning idag. Det behövdes för i morgon kan jag inte. Jag brukar ju städa på fredagarna. Blommorna har fått sin veckovattning, så de är väl nöjda också.  Jag såg nästan ut så här när jag städade, för Sibbe har färgat håret på mej och jag klippte hans hår med skäggtrimmern. Det går hur bra  som allra helst. Så nu har vi gjort vårt för den här veckan.

Dagens Citat:

Optimisten tror
att den värld vi lever i
är den bästa möjliga
och pessimisten fruktar
att det är sant.

Okänd.
***************************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

25 kommentarer:

Margit sa...

Ojdå, så det stormar och blåser. Inte kul!!!
Vi har fått några cm snö här i Kolsva.
Fredageftermiddag så ska vi åka till Linköping. Sara, ett av mina barnbarn bor nu därnere..hos sin kille..och hon ska vara med på en LUCIAFEST/sjunga I EN KÖR../.KONSÄR...Det blir trevligt. Lasse o jag skall då övernatta hos min vän Gunilla, som bor där. Vi lärde känna varandra i slutet på 70 talet när jag då bodde i Kalmar! Så det blire en bra fredag/lördag.
Det ska bli oväder här i natt...så vi är beredda på dåligt väglag..snö o regn så vi får ta det lugnt.
Lasse har strålats färdigt IDAG...Läkarbesök nästa vecka och sedan KOLL om några månader...
Skönt att de 8 veckorna med dagligt besök i Västerås nu är avslutat.och vi har 2 v kvar till JULEN.
Har nu i kväll..bakat halv sats av pensionärslimpan,,,jag visade förra gången. Blandat lite grejer i, russin, aprikoser, nötter och linfrö.
Önskar er båda en fin helg!!!!
Kram!!!

Siita sa...

God morgon Gilla. Har nog fått 15 cm snö här. Får se om jag kommer iväg. Snön vräker ner än. Tråkigt med er gran på torget, så illa har det inte blåst här. Thea fyller på måndag. Kram

Fenixmonas sa...

Usch ja, vädret är som det är och gör som det vill...Gott att få fixa till sig själv lite. Jag ska fixa Bosses hår i helgen. Kramiz

Sand mellan tårna sa...

Regn och blåst är inget roligt. Trist med granen som hela tiden blåser omkull.
Dagens citat var bra=)
God morgon och ha en fin dag!

biggan sa...

ja det är inte roligt nu, denna blåst, blir förödelse varje gång, tur dom har fått opp lite tång, ha en fin helg nu, och visst kan man drömma, massa kramar biggan

Nett sa...

Riktigt oväder var det igår här, det var snö, åska och blixtrar om vartannat här. Kram

Veiken sa...

En jäkla elände med den här blåsten, men vi behöver inte ut och ro i motvind i alla fall. ;) Kramar

Sussi sa...

Oj vad det måste ha blåst hos er. Visserligen har det gjort det här med men lite lugnare ändå. Vi har helt julpynt och uppstående gran fortfarande ;)

Skönt att ha det veckatliga gjort. Jag har städningen kvar inför imorgon. Den ser jag inte fram emot!! :(

Tack för orden om min sida. Det var väl egentligen inte meningen att det skulle vara bara till jul. Men du har rätt, den ser lite julig ut..

Kramisar

Maria sa...

De kan väl inte va så stor idé å sätta upp granen igen, tur de inte händer nåt allvarligt varje gång den far ikull.
Önskar dig en trevlig helg/kramar

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna lördag! Härligt att hoppa över städningen och göra något helt annat! Ha en fin helg! Kramiz

biggan sa...

jo jag vet ju det, att du skulle, ha nu en underbar helg, och njuuut kram biggan

Veiken sa...

Här hat det lugnat sig en del, men vattnet drar sig bara sakta tillbaka! Kramar

Sladdertackan sa...

Vädret är tråkigt nu! Det är inte ens kul att gå ut. Jag lyckades handla lite julklappar i alla fall.

Fenixmonas sa...

Godmorgon, godmorgon! Hoppas ni har det fint och att stormen inte har följt efter er! kramiz

Nett sa...

Ajdå, så du är där. Hoppas att du har dte bra nu och att stormen har gett med sig en aning. Får höra allt sedan. Kram

Sussi sa...

Vad skoj att överraska systern din. Kan tänka mig att hon blev det. Hoppas ni hade det riktigt skoj på 70 årsfesten. Ska bli kul att läsa om det sen :)

Kramisar

Veiken sa...

Jag hoppas att allt är bra med er därnere. Kramar

kaffehörnan sa...

Ja denna storm kan man få kramp av
Jag fick gratis fika på fiket
kram

Agneta sa...

ja, och nu ska det ju komma in ännu mera storm imorgon på Lucia..så trist! Det jag är mest glad för är att det eländiga tältet över huset nu är borta så jag slipper lyssna på det gnisslet och fladdret!
kram

wiper sa...

Det har stormat till och från här också. Tråkigt att granen vält men det är ju såna kastvindar numera. Grattis till din syste i efterskott.

Dagens citat fick mig att skratta till ;))

Ser att du inte varit inne på ett tag. Hoppas allt är väl med dig

Ha en bra onsdag
kramar

Veiken sa...

Har det hänt något tråkigt? Jag saknar dig ska du veta! Hoppas allt är väl med er. ram från en orolig Veiken

Veiken sa...

Hej och jättetack för kommentaren. Jag visste innerst inne att allt var ok, men det satt en liten jäkel på min axel som sa ....tänk om.... Välkommenhemkramar!

gunsan sa...

Ja här har det blåsit väldans i flera dagar nu, helt otroligt att träden står kvar, i och för sig så var vi i skogen idag o där kan jag tala om att träden har rasat;))

Skönt att bli ordninggjord i håret, perfekt att ni kan hjälpa varandra;))

kramizzzzzz

Fenixmonas sa...

Godmorgon och välkommen hem igen! Kramiz!

biggan sa...

välkommen hem igen. antar ni haft det underbart, och att du fick härliga dagar där oppe, kram biggan