lördag 17 december 2011

Söndag dag 3 i Stockholm

Så blev det tredje dagen av min minisemester. På kvällen när födelsedagsfesten tog slut, så åkte jag med min Dotter och hennes Man hem till dom. Där sov jag resten av tiden.
Men min äldste Son hade paxat på min tid på söndagen, för han ville ut och shoppa med mej och sin Sambo. Här bor dom högt uppe i detta huset med en fantastisk utsikt.
Här blev jag bjuden på kaffe och munnarna våra gick som lamma-rumpor. Det är ju så sällan vi träffas och det var faktiskt bara andra gången jag träffade henne. Vi snackade alltså både länge och väl, så avfärden till ett par Köpcentrum blev lite sen.
Först var vi på ett, men dom stängde efter bara en liten tid, så vi fick åka vidare till nästa. Vi gick runt och kikade i alla möjliga butiker. Han ville helt enkelt att jag skulle få nåt av mina barn till present. Det är inte lätt att shoppa på kommando, men jag fann i alla fall en fin blus med krås kring halsen. Så gick vi till en annan butik och där fick jag fast på en grå kofta med blingbling på. Sen stängde man där också.
Då åkte vi till Restaurant J, som låg intill nåt vatten. Jag har glömt vilket vatten det var. Månen stod högt på himlen och jag fick några fina bilder. Det är Restaurant J utifrån i flödande månsken. Det är nog den bästa månskensbild jag har tagit.
Ett sånt här fint pepparkakshus välkomnade till Restaurant  J.


Där bjöd han oss på pocherad Hälleflundra med god sås och fina goda potatisar. Jag och hans Sambo drack vitt vin till maten, men Sonen, som skulle köra bil fick bara vanligt vatten. Maten var jättegod.
Sen blev det en skjuts hem till dotra igen. En del minnen kan vara lite fel, för jag har inte skrivit dagbok, som jag brukar göra, när vi är på semester utomlands.

PS. Om du missade mina förra inlägg om min resa kan du läsa det första här och det andra här.

Dagens Citat:
Livet är inte ett problem
som ska lösas utan en verklighet
som skall upplevas.
Sören Kierkegaard.
********************************************************** 
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

9 kommentarer:

Margit sa...

OH!!! Gilla, mycket bra ich intressant läsning du bjuder på..och trevliga bilder också!!!
Förstår att ni hade MYCKET treligt domdär dagarna!!!!
Ja LIVET ÄR HÄRLIGT..och vi får vara friska och kan "åka runt"..och hälsa på, schoppa och ha kul!!!
Ja som du sett så har vi också hafr ett fint dygn..bakom oss.
Och i kväll så ringde dom från kobbet..och frågade om jag kunde komma o jobba. Lopvade..och ÅKTE i god tid, snö, regn och blsak..så jag fick inte trycka så hårt på gasen. Men det gock bra!!
Önskar dej och bert en fin vecka!!!
Kram!!!!

Fenixmonas sa...

Du tycks få med det mesta ändå, fast visst är det bra att skriva ner vad som händer...Jag gör ju ofta det också...Så god fisken såg ut! Kramiz

Sand mellan tårna sa...

Vilken dag ni verkar haft. Trevligt!
pepparkakshuset var jätte fint och maten såg mumsig ut.
God morgon och kram!

biggan sa...

härlig resa du gjord, mycket god mat, och allt annat du gjorde, mysigt, ha en fin måndag vännen kram biggan

paloma sa...

VilKen vacker bild på månen! Du fick verkligen med den!Och disken såg riktigt riktigt god ut! Mums! Ni verkar ha haft en trevlig dag! KRAM

veiken sa...

Vilken underbar tripp till Stockholm. Du tog verkligen vara på tiden och när man har så goa ungar dessutom ;)
Svar: Tack. snälla du för kommentaren om mina Kenyainlägg. Jag får lägga in lite då och då, så inte folk tröttnar! :) Det kommer mer för dom som vill läsa och titta! Kramar

Ninja sa...

Stockholm är inte alls dumt att minisemestra i förutsatt att man inte bor här.
Svar: Nytt bildspel på bloggen nu. Om du vill se de gamla, så hittar du dem i menyraden t.h. på bägge bloggarna.

Agneta sa...

låter som om även den dagen var en superbra dag :-)
månskensbilden blev riktigt riktigt bra, förstår att du är nöjd med den!
kram

vickan sa...

Vilken go och omtänksam son du har Gilla. Ja visst är det härligt att träffa barnen och prata om allt som hänt sen sist och få kramas och bara umgås. Vad gjorde man utan barnen : )
PS: Verkligen fin månskensbild! Kram Vickan