onsdag 5 december 2012

Avsmakningsuppdrag.


Jag har anmält mig till olika utprovningar hos Smartson. Kan du tänka dig att jag faktiskt har fått tre olika uppdrag inom en kort tid. 

Först fick jag prova Oatley Havredryck. Men jag får säga att det inte alls föll mig på läppen. Både jag och Sibbe hade samma smak. Den var färglös och smakade som mjöl utspädd i vatten. Det inspirerade inte att användas till något annat heller. Tyvärr!

En annan sak jag fick smakprov på var den här FrasMüslin från Trebaco. Den var jättegod till min dagliga dos med vaniljyoghurt, som jag tar på kvällarna. Synd bara att smaken av melon och hallon inte gick att få fram så mycket. 
Ikväll provade jag den med mjölk också, men smakresultatet på just melon och hallon kom ändå inte fram. Däremot är jag jätteförtjust i sammansättningen av flingorna som gav ett härligt tuggmotstånd med god smak på dem. 

Sibbe bakade bröd idag och använde müslin som strössel ovanpå bröden. Det gick jättebra det också.

Vi smakade även på Bifidos osötade Godmorgonjuice idag, till det nybakade brödet. Den har ju smak av mango och passionsfrukt och smakade jättegott och läskande. Passade väldigt bra till brödet. Det är sällan vi dricker juice, men den här gjorde oss inte besvikna.

Dagens Citat:
Lyckan kommer till dem som skrattar.
Ordspråk.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

8 kommentarer:

Augusta sa...

Grattis! Det är alltid roligt att testa nya produkter man inte har testat förut.
Inte alls dumt med Smartson :)

Kram

Maria sa...

Jag har aldrig druckit sådan havredryck eller skall kanske kallas för mjölk. Däremot använt flingor till bak blir jätte gott.
Det är ju bra att man får testa olika matvaror för att kunna förbättra varan.
Ha en skön dag/kramen

Fenixmonas sa...

Jag testar Oatlys havredryck och jag gillade den faktiskt! Jag har det på mina frukostflingor och det blev riktigt gott! Kramiz

ansepanse sa...

vad roligt att vara testpilot :)
och vet du :) då ska jag försöka skratta jättemycket
kramar

Veiken sa...

Jag tyckte det var helt OK med havredrycken, Gjorde pannkakor av den och hade den på havregrynsgröten. Sämre att dricka den bart och priset ska vi inte tala om! Kram

Siita sa...

Har inte anmält mej dit. Kke blir när jag blir pensionär. Kram

Carina Sjölund sa...

Inte varje dag man får vara testpilot :)
Den juicen skulle nog passa min smak oxå :)
Kramen rara du♥

Yvonne :-) sa...

vad kul att ni fick vara med och testa olika saker.. Natti!