söndag 30 december 2012

TVlördag i allra högsta grad.


I morse, när vi hade ätit frukost, kände vi oss inte bra i magen, så vi vågade oss inte ens över gatan till Hemköp att handla, utan blev inomhus hela dagen. Vi hade ju ändå, så vi klarade oss. Vädret var i alla fall rätt tråkigt, så det gjorde inte så mycket.



På eftermiddagen råkade vi slå på Danmarks TV2 och där hade Sound of Music just börjat visas. Det blev åtminstone min under-hållning i tre timmar. Det kändes som om det var hundra år sen jag såg den, för jag hade glömt det mesta.

Det var Julia Andrews, som spelade Maria och Christoffer Plummer var Georg von Trapp. Han var ju änkling och hade sju barn, som Maria skulle vara guvernant till. De flesta vet väl, att filmen utspelade sig strax före andra världskriget, när Hitler hade tagit över Österrike i det så kallade Anschluss och att det till vissa delar bygger på verkliga hän-delser.

Du kan läsa om Maria von Trapp HÄR och om Georg von Trapp HÄRVill du veta mer om själva filmen Sound of Music kan du läsa om den HÄR.

Sen ägnade vi kvällen åt SVT 1 och Stjärnorna på Slottet, Downton Abbeys julspecial och sen galningen Karl Pilkington i en Idiot på resa. Så inlägget blev lite sent igen.

Dagens Citat:
Det är med idéer, 
som med små barn. 
Man tycker bäst om sina egna. 
Moa Martinsson.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit. Skriv gärna en kommentar där också.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Margit sa...

Vi tittade också på "Stjärnorna på Slottet"!! Tycker det var bra , kommer att se till att få se allal programmen.
Söndag, får vi besök av lasses yngste son med 2 döttrar från Uppsala... Vi skulle ju besöka dom på JULAFTONEN, men Lasse var inte så pigg då, så det blev ingen resa dit och Juldagen skulle dom komma till oss, båda föräldrarna och 2 av barnen men då var Tomas febrig. NU blir det 1 dygns besök i allal fall..hoppas vi.
Kram!!!!!

Siita sa...

God morgon. Tänkte titta på TV här med men somnade i soffan som vanligt, då gick jag till sängen när jag vakna till. Dåliga magar är många som haft runt jul. Kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Ja, här tog nog allt julfarande musten ur mig, men igår var det mycket bättre! Vi såg Morden i Midsommer igår kväll och jag höll mig vaken hela tiden! Hoppas era magar har blivit bra, det är inte kul alls med magproblem! Kramiz

agnetha sa...

Vill bara önska dig ett Gott Slut och ett GOtt nytt år! Kram!!

trollet sa...

Ha ha, inga fel med såndana dagar... synd på magen bara... Hoppas ni mår bättre idag!!
Gott slut, Gott Nytt och en stor Kram!! =)

Veiken sa...

Jag älskar Sound of Music och jag har sett den många gånger och jag förstår att du njöt! Kramar och ett GOTT NYTT ÅR!

trollet sa...

Tack för att du är uppmärksam och meddelsam! ;)

Nett sa...

Hur gick det då, blev ni dåliga eller klarade ni er denna gången kanske ? Kram

Sussi sa...

Sound of music är en av mina favvofilmer. Har sett den många gånger och sjunger med i låtarna :)

Trist med magen men skönt att det inte verkar vara något allvarligt som magsjuka.

Gott nytt år
Kramisar

Yvonne ♥ sa...

Hoppas att magarna är bättre!! kram!