torsdag 13 december 2012

Tänka sig att man kan jaga småsaker!


Äntligen har jag blivit färdig att tända adventsljusen. Jag har jagat stan runt idag, för att hitta ljusmanschetter till mina ljusstakar. Det fanns inga på Åhléns, som jag besökte i första hand. Inga heller hos Clas Ohlssons eller Granit eller hos en annan butik jag har glömt namnet på. 
Så jag började tänka på att ta bussen hem och där i en gränd fann jag en liten presentbutik, Blickfång, som hade glas-manschetter, som jag ville ha. Jag vände sen på klacken och gick in på Lilla Bohaget och där hittade jag ljusgrön mossa till advents-staken. 
Sen var mina bekymmer över och när jag kom hem och hade druckit kaffe med pepparkakor, som vi hade lagt grönmögelost på, så fortsatte jag med mina hand-arbeten, som måste bli färdiga före jul.
Eftersom det är min lillasysters födelsedag idag, vill jag låta dig höra den här sången, som får bli en hyllning till henne.


Dagens Citat: 
Det som kommer från hjärtat 
går till hjärtat. 
England.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

14 kommentarer:

Maria sa...

Det var tur du fick tag i de du ville ha till din adventsljusstake. Ja kallt är de här också men inte de värsta ännu i alla fall. Vilka fina kappor du fotat.
Var just nu ute och de är alldeles stjärnklart, de föll en å jag önskade mig något, får väl se om de slår in.
Ha en skön helg/kramen

Margit sa...

Den som söker han finner...stämde bra denna gången..så bar att du tillsist fick tag i ljusmanchetter till Adventsljusstaken.
Jag var också i stan idag...och "åkte runt", handlade och handlade..hade massor med kassar o påsar med mig hem i Bilen. lasse fick hjälpa mej att böra in, när jag kom hem.
Det blev en del julklappar till mina barn o barnbarn..
Lasse sköter om sina barnbarns julklappar..elelr hans barn får köpa det dom bejöver och han lmnar då pengar....till dom som köpt.
Kram!!!!

Siita sa...

God morgon. Var på sista juntan igår. Vi får se när vi börjar igen i jan. Kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Så fint, tur att du hittade de du ville ha! Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon vännen! Var försiktig med ljusen när du har mossa i .så att det inte tar fyr!!!Fenixmona och Hebbe gör filmspel i ett annat program än mitt.Ha en riktigt bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Nä enda chansen att man hamnar i fängelse är att man gör något kriminellt på ålderns höst...Tur att du hittade vad du sökte,så du får ordning på staken..Haé Kram.

Nett sa...

Vad fint :) Tur att du hittade dem till slut, det var som jag när jag skulle leta glöggset, ville ha ett nytt och sista affären jag stegade in på som jag trodde inte skulle ha det, hade precis det jag var ute efter. Kram

Mia sa...

Verkar inte vara så poppis med ljusmanschetter längre (inte i Stockholm i alla fall). Någon i familjen råkade nämligen slänga en låda jag hade med samlade manschetter för alla årstider :-( så nu får jag leta som en toka.

Hoppas du får en mysig o stämningsfylld helg!

Yvonne sa...

Möblerna får stå tills det blir tö!! Bra jobbat med hemsidan vännen!! Kram!

Anonym sa...

Okidoki,,då kan du invänta julen och tomten..Rebussvar kommer senare mot kvällningen..Haé Kram.

Anonym sa...

Nähä du,,dum är du nog inte,,men ibland hakar det upp sig,,jag har ju en tanke om rebusen,som kan vara långsökt ibland,,men snart får du veta,hur min tanke gick..Haé Kram.

Anonym sa...

Kväller,,nu har jag lagt ut svaret på rebusen,,du tycker nog den var ganska enkel när du ser svaret..Ha en skön fredagkväll.Kram.

Veiken sa...

Mögelost och pepparkakor kan man baske mig äta året runt......
Så mysigt när allt är klart! Kramar!

Anonym sa...

Kväller igen,,det kommer fler rebusar framöver..Haé Bra Kram.