onsdag 29 maj 2013

En vanlig onsdag.


Ja, då vet du vad jag har haft för sysslor idag. 

Alla måltider satt vi på balkongen och njöt av sol och värme. Härligt att det nästan är sommar. 

Idag har det ju varit fotbollsderby nere i Malmö mellan dem och HIF. HIF låg ju etta och resultatet blev 1 - 1, så HIF klarade sig kvar som tur var. 

Det var till och med en bil från SVT med folk, som tydligen var inne på puben och intervjuade folk. Man drog elsladdar och monterade en "tallrik" på taket på bilen. Norrbro Pub är ju HIFs supporterpub. Det sitter ständigt folk där och ser på TV, när det är sportsändningar där.
När jag såg den bilen som fanns en bit till vänster om trädet, stod jag i vårt vardagsrumsfönster och det stora trädet ser vi ju dagligen. Det är en lönn och den är verkligen mäktig speciellt nu när löven har slagit ut. Till höger syns syrenen, som jag visade när den just hade slagit ut häromdan.

Dagens Citat: 
Som man bemöter andra 
blir man själv bemött. 
Latinskt ordspråk.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mig! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

5 kommentarer:

Margit sa...

Ja visst är det härligt, att vi nästa har riktig sommar nu...och ren det ingår ju även i sommaren. Härlig att sitta ute och äta..och njuta av mat och fikat...
Här sitter vi, lasse o jag, han vid sin dator en meter från mejoch jag med Laptopen i knät..och skriver..och läser.
Vi har idag FIRAT att det r 9 år sedan vi träffades första gången..lite bilder i Facebook..som visar oss..och jag skrivit lite. Åren går...
Kram till er båda!!!!

Siita sa...

God morgon. Vilket bamse träd om man jämför med syrenen. Här vart det ingen sol alls igår. Kram

ansepanse sa...

mm, visst är det härligt att kunna äta ute, jag sitter ute på altanen så mycket jag bara kan :)
vilket magnifikt träd
nu fick du din onsdagsmotion igen då :)
Sv: den första blomman är en blomma på min pipranka, visst ser det ut som en pipa?
du är verkligen duktig på att göra hemsidan till Siv :)
nej, inte trodde jag väl att du köpt tröjan, jag vet ju att du handarbetar, den är så söt och fin
kramar

Veiken sa...

Då har ni alla HIF folket i huset - nästan, varje gång det är match!
Jag har varit på en trevlig damlunch på Restaurang Palace idag. Alltid lika trevligt! Ha det gott! Kram

Ma sa...

Vilken härlig bild av trädet. Den sysslan Du hade skall jag ägna mig åt i helgen...