onsdag 1 augusti 2012

I väntan på ett bröllop.

             
Dagen har ägnats åt kroppsvård, fotvård och packning. Vi ska resa till Stockholm och vara med på ett av mina Barnbarns bröllop. Det blir övernattning och festande i slottsmiljö. Så det blir nog mitt livs upplevelse, för jag har inte ens varit med om mina barns bröllop av olika orsaker.

Så jag har faktiskt målat naglarna för första gången på flera år. Det har liksom inte varit anledning till det förut. Man är ju lite darrig i händerna numera, så helt lätt var det inte att få till det.
Som tur är har vi en lägenhets-vakt, som kollar både lägenheten, posten och blommorna. Vem? Baloos Matte förstås! Vi brukar försöka hjälpa varandra i vått och i torrt.

Den här bilden ligger rätt bra till så att jag kan få vara med att få en vinst i tävlingen om djurbilder. Klicka på den, så kommer du till inlägget jag gjorde. Du kan rösta varje dag på alla bilderna om du tycker om dom. Please!
Mer blir det inte idag. Får se om det blir några inlägg innan vi kommer hem nästa vecka. Men då blir det säkert en mängd bilder. Kamerorna är tömda och färdiga till fotografering. Vi kommer inte att ta med oss datorerna, så det beror på om jag får låna någon.

Dagens Citat:
Gör vad du fruktar
och din fruktan kommer att dö.
Ralph Waldo Emerson.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

22 kommentarer:

Yvonne sa...

Du får ta ett foto på er i festkläderna.Jag har ju sett hur vackra naglarna blivit.. Nattikram

Siita sa...

God morgon. Ja nu är det snart dags för dom att säga ja. En släkting till gubben gifter sej samma dag. Ha det gott. Ett kort med din nya fina klänning vill jag se. Kram

Fenixmonas sa...

Snyggt! Vi ställde in och åker inte till det bröllop som vi var bjudna till...vi orkar bara inte, att sitta och köra i sex timmar efter en arbetsdag och sen tillbaka på sondagsmorgonen och fixa tvätt o mat inför arbetsveckan...Nej, vi insåg att det blev för mycket! Hoppas ni får det jättetrevligt! Klart jag röstar, varje dag! Hoppas du vill göra det samma på min Sidebild! Dela gärna på FB också... Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon!Hoppas att nu får det trevligt på bröllopet.. Kram!

Sand mellan tårna sa...

Hej Hej! Länge sen!! Nu är jag tillbaka i bloggvärlden efter lite bloggsemester. Hoppas allt är bra med dig och att ni får det trevligt på bröllopet.

anniepiie sa...

Jättesnyggt nagellack! :D Kul med bröllop. :) Kramis

Yvonne sa...

Klart att ni får roligt på ett sånt fint bröllop och fest.Kram!

Yvonne sa...

Det beror på vad du menar med dumt?? Ha kul!!!!! Kramen!

Yvonne sa...

Man kan göra mycket annat dumt.Jag är expert på att göra dumma saker och då menar jag inte att dricka för mycket.. Kram!

Nett sa...

Härligt, hoppas att det blir en upplevelse som är att minnas länge efter. Kram

Veiken sa...

Bröllopspreparerad till max! Läckert. Ha det helt underbart i den stora staden! Kram

anna sa...

kikar in här och önskar en trevlig kväll

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan! Hoppas resan blir kanonfin och vi får se många fina bilder efteråt! Kramiz

Anonym sa...

Mors,,Hoppas du/ni får en trevlig vistelse i huvudstaden och att blölloppet blir en höjdare..Haé Kramen.

Ama de casa sa...

Kul! Ha det så spännande i Kungliga Hufvudstaden :-)

Viktkamp sa...

bröllop är så fint =) Slottsmiljö låter inte helt fel, hoppas ni får det fantastiskt! Röstat oxå ;)

Kram

Maria sa...

Tjusiga naglar du har snygg färg.
Hoppas ni får det jätte bra på bröllopet.
Har du fått tag i någon klänning?
Jag har varit en dålig bloggare ett tag mår inte så gott och så har den jäkla uppkopplingen bråkat.
Har nu varit inne å röstat igen för de har jag gjort många gånger,
jag hoppas du vinner något, håller tummarna.
Muggen har inte kommit än men han bad om min adress igen så vi får väl se när den dyker upp.
Kramizar

Anonym sa...

Oki,,Välkommen hem,,då kommer lite fina bilder så småningom..Haé Kram.

Yvonne sa...

Jag äter inte veran.Tar överhuvudtaget ingen medicin.Jag fick ett tips om ett naturmedel ska prova innan jag bestämmer mig.Var bröllopet fint ?dum fråga klart att det var fint.. Kram!

Anonym sa...

Oki,,,ingen panik,,bilderna kommer när dom kommer,,Kramen.

Yvonne sa...

Ja man frågar så dumt ibland Förlåt! Ger dej en stor nattakram!

Yvonne sa...

Jag vet att du skämtade!En nattakram till !